پوتین: برای اظهارنظر درباره وضعیت ناوالنی نیازمند همکاری آلمان هستیم

رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد برای اظهارنظر درباره وضعیت رئیس اپوزیسیون این کشور، نیازمند دسترسی به اطلاعاتی از سوی آلمان است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: برای اظهارنظر درباره اتفاقی که برای «الکسی ناوالنی» افتاده است، به ارائه برخی اطلاعات از سوی آلمان نیاز داریم.

ولادیمیر پوتین در گفتگوی تلفنی با همتای فرانسوی خود اعلام کرد اتهامات بی اساس علیه روسیه در خصوص وضعیت ناوالنی غیر قابل قبول است.

رئیس جمهور فرانسه نیز در این گفتگو خواستار روشن شدن وضعیت ناوالنی شد. مکرون گفت بررسی‌های پاریس تائید می‌کند مخالف دولت روسیه با ماده‌ای شبیه به سم نوویچوک مسموم شده است.

بنابر اعلام کرملین، پوتین و مکرون در این تماس تلفنی در خصوص تعیین پارامتر‌های تعامل احتمالی با شرکای اروپایی توافق نظر کردند.

لازم به ذکر است، صدر اعظم آلمان اخیرا گفته بود مقامات کشورش پرونده ناوالنی را «اقدام به قتل از طریق مسمومیت» تلقی می‌کنند و برلین در حال رایزنی با متحدان و شرکای ناتو و اروپایی خود برای تصمیم‌گیری در خصوص واکنش به این ماجراست. بنا به گفته مرکل، بررسی‌های صورت گرفته بر روی ناوالنی نشان می‌دهد او با یک سم عامل عصب از گروه موسوم به نوویچوک، ساخت روسیه، مسموم شده است.

الکسی ناوالنی، رئیس اپوزیسیون (مخالفان) روسیه پس از وخامت شرایط جسمانی برای مداوا به آلمان منتقل شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار