نکات مهم بهداشتی برای دانش‌آموزان در مدرسه

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص نکات بهداشتی مهمی که دانش آموزان هنگام حضور در مدرسه باید رعایت کنند توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی جوانیان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل و عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص مواردی که در سرویس‌های مدارس باید رعایت شود، اظهار کرد: از آنجایی که ویروس کرونا قابلیت انتقال در فضا‌های بسته را دارد، توصیه اول این است که اگر والدین توانایی دارند، به صورت شخصى فرزندانشان را به مدرسه ببرند. در صورتیکه لازم شد از سرویس استفاده شود، بهتر است حداکثر دو نفر عقب و یک نفر در صندلی جلو بنشیند.

او افزود: توصیه می‌شود شیشه‌هاى وسیله نقلیه باز بوده و تهویه مناسب در فضاى خودرو برقرار باشد. هنگام استفاده از سرویس مدرسه زدن ماسک و در صورت امکان شیلد، مهم بوده و بسیار کمک کننده است.

جوانیان گفت: علائم بیماری کرونا بسیار متنوع است، درصورتی که دانش‌آموز علائم خفیف سرماخوردگی دارد، از رفتن به مدرسه اجتناب کند تا روزی که از سلامت او اطمینان حاصل شود.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح کرد: مدارس از مکان‌هایی‌است که حضور کودکان و دانش‌آموزان در آنجا می‌تواند مخاطره آمیز بوده و طغیان جدیدی در همه‌گیری کرونا باشد. توصیه می‌شود نکات بهداشتی حتما به صورت اصولی و بدون کم و کاست در مدارس انجام شود. لازم است دانش‌آموزان، معلمان، مدیران و والدین حتما دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

او با اشاره به اینکه استفاده از ماسک به نحو صحیح و مداوم در اولویت قرار دارد، گفت: ماسک باید به طور کامل بینى و دهان را بپوشاند. همچنین باید فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کرده و دست‌ها را به طور مداوم شستشو داد.

جوانیان درخصوص استفاده از لوازم‌التحریر و تغذیه در مدرسه، بیان کرد: توصیه می‌شود دانش‌آموزان حتما از لوازم شخصی خود استفاده کنند و آن را با دیگران به اشتراک نگذارند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار