پادشاه بحرین برای همتای سعودی خود نامه نوشت

حمد بن عیسی آل خلیفه دو روز پس از اعلام توافق برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، برای ملک سلمان نامه دست‌نویس ارسال کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین شب گذشته نامه‌ای دست نویس برای ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی ارسال کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس) اعلام کرد: این نامه از سوی فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان هنگام استقبال از حمود آل خلیفه، سفیر بحرین در ریاض دریافت شد.

به گفته این خبرگزاری، در دیدار وزیر خارجه عربستان و سفیر بحرین درباره روابط دوجانبه و راه‌های تقویت و توسعه آن گفتگو شده است و همچنین آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بررسی شد.

این اقدام پادشاه بحرین تنها دو روز پس از این است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که منامه و تل آویو برای عادی سازی روابط به توافق رسیده‌اند.

جزئیات و محتوای نامه پادشاه بحرین به همتای سعودی خود منتشر نشده است.

جمعیت الوفاق بحرین نیز ضمن محکومیت این اقدام اعلام کرد که آل‌خلیفه با تهدید و ارعاب برخی موسسات را مجبور به تایید توافق خود با رژیم اشغالگر می‌کند و مانع از هرگونه تحرکات مردمی و مدنی در اعلام مخالفت با این توافق می‌شود، اما اجماعی ملی در رد توافق عادی‌سازی روابط وجود دارد.

آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر نهضت اسلامی بحرین نیز در واکنش به این اقدام رژیم آل خلیفه گفت: عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر که به نظر ملت‌های اسلامی و عربی مردود است، حکام برخی کشور‌های عربی برای حفظ حکمرانی خود خواهان عادی سازی روابط با دشمن هستند و سرسپردگی به دولت آمریکا و اسرائیل را فرصتی برای محکم کردن قبضه قدرت خود علیه ملت‌ها می‌دانند.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پس از گذشت تنها ۲۹ روز از اعلام توافق امارت و رژیم صهیونیستی در عادی سازی روابط، جمعه گذشته (۱۱ سپتامبر) اعلام کرد که بحرین و رژیم صهیونیستی نیز برای عادی سازی روابط به توافق رسیده‌اند و در آینده نزدیک این توافقنامه را امضا می‌کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار