پولادگر: فعالیت های فدراسیون تکواندو در دوران قرنطینه، بیشتر از سال گذشته بود

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: فعالیت‌های ما در دوران قرنطینه بیشتر از مدت مشابه سال گذشته که شرایط عادی داشت، بوده است.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد پولادگر، رئیس فدراسیون تکواندو در حاشیه اولین دوره مسابقات بین المللی پومسه مجازی استان تهران، موسوم به جام پایتخت که با حضور ۱۳۰۰پومسه رو از ۷۸ کشور دنیا برگزار می شود، اظهار داشت: خیلی خوشحالم که همکارانم در هیئت تهران در روزهایی که بیشتر فعالیت های ورزشی دنیا به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده، بانی برگزاری این مسابقات باشکوه شده اند. مدیریت تکواندو ایران و هیئت مختلف ورزشی در این شرایط نمونه و موفق بوده است. خدا را شکر می کنیم که جمعیتی باانگیزه و پر توان داریم که در این شرایط  موفق شدند تهدید ها را به فرصت تبدیل کنند. 

فعالیت های فدراسیون تکواندو در دوران قرنطینه، بیشتر از سال گذشته بود

پولادگر در ادامه گفت: برگزاری چنین رویدادی برای ایجاد انگیزه و انرژی بیشتر، امری ضروری برای جامعه ورزشکاران ما است. باید از هیئت تکواندو تهران تشکر ویژه ای کنم. فعالیت های فدراسیون تکواندو در مقطع کرونا بسیار زیاد بود و می توانم بگویم حتی در سال قبل که شرایط عادی داشتیم، تقویم ما تا این اندازه شلوغ نبوده است. به جز فعالیت های رشته "کیوروگی" که به دلیل رعایت شیوه نامه های بهداشتی، اجازه برگزاری آن را نداشتیم، فعالیت ما در تمام رشته های دیگر برقرار بود و چند فعالیت خاص مانند سمینار علمی که هفته پیش برگزار شد یا همین مسابقات هیئت تهران را در دوران کرونا برگزار کردیم. امیدوارم این فعالیت ها قدمی برای بازگشت جامعه ورزشی ایران، به ویژه تکواندو به شرایط گذشته باشد. 

مسابقات پومسه را در فضای باز برگزار می کنیم

رئیس فدراسیون تکواندو در واکنش به این که فدراسیون به فکر برگزاری سایر مسابقات این رشته است یا خیر، گفت:  قصد داریم مسابقات لیگ پومسه را از هفته آینده، در فضای باز و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار کنیم و مجوز این کار را هم گرفته ایم. امیدوارم شرایط برگزاری مسابقات کیوروگی هم ایجاد شود. همه می دانیم که این بیماری ممکن است تا سال ها با ما باشد. به قول یکی از دوستان کرونا دیگر عضو خانواده ما شده و در این وضعیت باید مدیریت ها درست تصمیم بگیرند و شرایط را به گونه ای پیش ببرند که با شرایط عادی خیلی متفاوت نباشد. امیدوارم در آینده با رعایت شیوه نامه های بهداشتی تمام مسابقات برگزار شود.

شیوه نامه های بهداشتی برای از سر گیری رقابت های کیوروگی را تدوین کردیم

او در پاسخ به این سوال که مجوزهای لازم برای برگزاری مسابقات کیوروگی صادر شده یا خیر، بیان کرد: خیر. به دلیل رو در رویی بازیکنان این رشته با یکدیگر، هنوز مجوز لازم برای از سر گیری فعالیت های این رشته صادر نشده است. البته ما درخواست هایی برای صدور مجوز داشته ایم و پیشنهادهایی هم ارائه کرده ایم. با توجه به آشنایی که با تکواندو داریم، شیوه نامه هایی را در نظر گرفتیم که با رعایت آن ها بتوانیم مسابقات را برگزار کنیم اما هنوز به ما پاسخی نداده اند اما امیدوارم که هر چه زودتر مجوزهای لازم برای از سر گیری فعالیت های کیوروگی صادر شود. 

زمان اردوی تیم ملی بانوان ۲۱ روزه است

پولادگر درباره برگزاری اردو‌های تیم ملی بانوان از مهرماه گفت: هنوز برای برگزاری مسابقات کسب سهمیه بانوان تاریخی به ما اعلام نشده و قرار شد بیستم مهرماه اردوی بانوان را آغاز کنیم. با توجه به دستورالعمل‌هایی که وجود دارد، قطعا زمان این اردو ۲۱ روزه است. اگر تا آن زمان تاریخ مسابقات مشخص شود، با تدبیر بیشتر و چشم باز‌تر مسابقات را برگزار می‌کنیم. اکنون شرایط ما مشخص نیست، زیرا زمان برگزاری مسابقات را به ما اعلام نکرده اند. پیش بینی ما این است که حداکثر ۶، ۷ ماه دیگر مسابقات انتخابی المپیک برگزار شود و در شرایط عادی تر، امکان دارد این مسابقات ۳، ۴ ماه دیگر آغاز شود. باید در این فاصله بازیکنان را آماده کنیم. البته بازیکنان در دوران قرنطینه هم تمریناتشان را انجام داده اند و شرایط خوبی دارند.

پاراتکواندوکاران با حمایت‌های فدراسیون توانستند سهمیه بگیرند

رئیس فدراسیون تکواندو درباره وعده به ملی پوشان پاراتکواندو برای کسب مدال طلا در مسابقات پارالمپیک اظهار داشت: پاراتکواندوکاران با حمایت فدراسیون توانستند سهمیه بگیرند. این طور نیست که آن‌ها مدال بگیرند و حمایت‌های ما از آن‌ها آغاز شود. انشاالله در نخستین حضور رشته پاراتکواندو در پارالمپیک، بازیکنان ما خوش بدرخشند و هر ۲ سهمیه ما ۲ مدال ارزشمند کسب کنند.

نباید روی بازیکنان فشاری ایجاد شود

پولادگر در پاسخ به این سوال که برای کسب سهمیه المپیک در بخش بانوان به کادرفنی اولتیماتومی داده شده یا خیر، گفت: ما هیچ وقت در بانوان ۲ سهمیه نگرفتیم و همیشه یک سهمیه المپیکی داشتیم. هیچ وقت هم به بازیکنان تیم ملی بانوان فشار نیاوردیم و به آن‌ها استرسی نداده ایم. اگر قبل از المپیک یا هر رویداد مهمی به مصاحبه‌های من دقت کنید، می‌بینید که همیشه اعتقاد داشتم نباید به بازیکنان فشار آورد و آن‌ها باید در شرایط کاملا عادی در مسابقات شرکت کنند و هیچ بایدی وجود ندارد. تنها چیزی که از نظر ما باید رعایت شود، این است که کسی کم کاری نکند. این که بازیکنی با مهارت و توان خود در ترکیب تیم ملی قرار می‌گیرد و به مسابقات اعزام می‌شود و از تمام توانش استفاده می‌کند، اما نتیجه نمی‌گیرد، جای بحث ندارد. اما اگر کسی کم کاری کند، فرصت را هدر دادند. همیشه برای ما این اصل وجود داشته که فشاری روی بازیکنان ایجاد نشود.

او در پاسخ به این سوال که آیا برای بازیکنانی که به مسابقات کسب سهمیه المپیک اعزام می‌شوند، رقابت‌های انتخابی برگزار می‌شود؟ تصریح کرد: هنوز زود است که راجع به این موضوع صحبت کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار