لاوروف: اروپا منافع راهبردی خود را فدای تبعیت از آمریکا می‌کند

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد اروپا برای تبعیت از آمریکا منافع استراتژیک خود را فدا می‌کند.

 به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه از اقدامات اتحادیه اروپا علیه دولت مسکو انتقاد کرد.

لاوروف روز یکشنبه در مصاحبه با کانال تلویزیونی روسیا-۱ گفت متاسفانه اتحادیه اروپا برای عقب نماندن از آمریکا در آنچه «مجازات روسیه» نامیده می شود، مسیر فدا کردن منافع سیاسی و استراتژیک خود را در پیش گرفته است.

لاوروف یادآور شد: البته ما به این امر عادت کرده ایم.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد در این زمینه لازم است تا روابط روسیه و اتحادیه اروپا با استفاده از یک شبکه ایمن ایجاد شود.

لاوروف گفت: اکنون ما به درک این مسئله رسیده ایم که مطمئناً باید همه برنامه های آینده خود را (منظور من فرصت بازگشت به یک مشارکت کامل با اتحادیه اروپاست) را با استفاده از یک شبکه ایمن شکل دهیم.

 لاوروف پیشتر نیز اعلام کرده بود مسکو آمادگی پاسخگویی به هرگونه اقدام تحریمی از سوی غرب را دارد.

همچنین سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه روز جمعه اعلام کرده بود کشور‌های غربی با استفاده از اطلاعات غلط در مورد بستری شدن الکسی ناوالنی، مخالف روس بهانه‌ای برای اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه یافته اند.

لازم به ذکر است، صدر اعظم آلمان اخیرا گفته بود مقامات کشورش پرونده ناوالنی را «اقدام به قتل از طریق مسمومیت» تلقی می‌کنند و برلین در حال رایزنی با متحدان و شرکای ناتو و اروپایی خود برای تصمیم‌گیری در خصوص واکنش به این ماجراست. بنا به گفته مرکل، بررسی‌های صورت گرفته بر روی ناوالنی نشان می‌دهد او با یک سم عامل عصب از گروه موسوم به نوویچوک، ساخت روسیه، مسموم شده است.

الکسی ناوالنی، رئیس اپوزیسیون (مخالفان) روسیه پس از وخامت شرایط جسمانی برای مداوا به آلمان منتقل شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار