داده‌های ردیابی نشان می‌دهد؛

بازگشت یکی از کشتی‌های حفاری ترکیه در مدیترانه

داده‌های شرکت ردیابی کشتی‌ها نشان می‌دهد کشتی حفاری «اوروک ریس» ترکیه از آب‌های شرق مدیترانه به ساحل جنوبی این کشور حرکت کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، داده‌های شرکت ردیاب کشتی‌ها «رینفینیتو»، نشان می‌دهد «اوروک ریس» کشتی حفاری ترکیه روز یکشنبه به سوی ساحل آنتالیا در جنوب این کشور رفته است.

به نوشته رویترز، این حرکت ممکن است تنش‌ها را میان آنکارا و آتن بر سر منابع طبیعی دریایی در شرق مدیترانه کاهش دهد. بر اساس داده‌های رینفینیتو کشتی اوروک ریس به همراه دو شناور دیگر به مکانی که درست در ساحل آنتالیا قرار دارد، بازگشته است.

این کشتی ماه گذشته به شرق دریای مدیترانه اعزام شده بود تا در کنار دو کشتی حفاری دیگر عملیات اکتشاف منابع فسیلی را در آن منطقه انجام دهد. نیروی دریایی ترکیه اوایل ماه جاری اعلام کرد این کشتی تا ۱۲ سپتامبر به فعالیت خود در آن منطقه ادامه خواهد داد.

یونان و ترکیه که هر دو از اعضای ناتو نیز هستند درباره حقوق استفاده از منابع بالقوه انرژی در شرق مدیترانه اختلافات بسیار زیادی با یکدیگر دارند. این اختلافات با اعزام اوروک ریس به این منطقه برای ترسیم نقشه‌های احتمالی حفاری نفت و گاز در آب‌های یونان و قبرس به اوج رسیده است.

جزیره قبرس چندین دهه است که به دو قسمت قبرس یونانی در جنوب و قبرس ترکیه‌ای در شمال که تنها از سوی آنکارا به رسمیت شناخته می‌شود، تقسیم شده است. با پیدا شدن منابع هیدروکربنی در ساحل جزیره قبرس در سال ۲۰۱۱ اختلافات یونان و ترکیه بر سر این جزیره عمیق‌تر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار