احتمال انتقال نیرو‌های آمریکایی از ترکیه به یونان

یک سناتور آمریکایی اعلام کرد به دلیل سیاست‌های «نگران‌کننده» ترکیه احتمال انتقال نیرو‌های نظامی آمریکا از پایگاه اینجرلیک به یونان وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه اینترنتی رای الیوم به نقل از یک سناتور آمریکایی نوشت: واشنگتن احتمال انتقال نیرو‌های نظامی‌اش را از پایگاه اینجرلیک به یونان بررسی می‌کند.

روزنامه رای الیوم در گزارشی نوشت: «ران جانسون» سناتور بارز جمهوریخواه آمریکا تاکید کرد واشنگتن به سبب سیاست‌های «نگران کننده» ترکیه، احتمال انتقال نیروهایش را از پایگاه هوایی اینجرلیک ترکیه به یک جزیره یونانی بررسی می‌کند.

سناتور ران جانسون از ایالت ویسکانسین که رئیس کمیته ویژه اروپا وابسته به کمیسیون روابط خارجی مجلس سناست، روز جمعه گذشته در گفتگو با مجله واشنگتن اگزمینر (Washington Examiner) گفت: «نمی دانیم در اینجرلیک چه اتفاقی خواهد افتاد. به بهترین وضع چشم دوخته‌ایم، اما باید طرحی برای بدترین سناریو تدوین کنیم».

وی افزود واشنگتن تلاش می‌کند همکاری با ترکیه را حفظ کند و به حضور نظامی خود در خاک این کشور ادامه دهد.

جانسون تصریح کرد «فکر نمی‌کنم ما تمایلی به این تغییر راهبردی داشته باشیم، اما باید براساس موضع دفاعی به وضع موجود به طور واقع بینانه نگاه کنیم. مسیری که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه طی می‌کند، خوب نیست».

این سناتور آمریکایی اذعان کرد آمریکا به یونان به عنوان جایگزینی برای انتقال نیرو‌های مستقر در اینجرلیک می‌نگرد. وی افزود روش «تاسف‌باری» که اردوغان در پیش گرفته است، واشنگتن را وا می‌دارد تا همکاری نظامی‌اش با یونان را به ویژه در زمینه حضور نظامی در پایگاه دریایی در جزیره «کرت» تقویت کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار