آمریکایی‌ها یک صهیونیست جنایتکار را از عراق فراری دادند

آمریکایی‌ها یک صهیونیست که عامل اجرای اقدامات تروریستی در عراق بود را به همراه ده‌ها نفر دیگر از همدستانش از این کشور فراری دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه بغداد پست، باقر جبر الزبیدی، وزیر کشور اسبق عراق (در دولت ایاد علاوی) در گفتگو با المعلومه اعلام کرد: گزارش‌های اطلاعاتی به دست آمد که از قتل‌هایی در جاده بغداد-کربلا حکایت داشت. وزارت کشور عراق در زمان مسئولیت من با تشکیل کمیته تحقیق در این زمینه متوجه این فاجعه شد.

او ادامه داد: نیرو‌های آمریکایی یک اسرائیلی را که در قتل و حملات فرقه گرایانه در بغداد دست داشت، آزاد کردند. آمریکایی‌ها کاخ صدام را در منطقه الخضراء به این فرد به نام «فادی اللحدی» دارای تابعیت آمریکایی تحویل داده بودند و از او حفاظت ویژه به عمل می‌آوردند. نیرو‌های وزارت کشور عراق با اطلاع از دست داشتن وی در انفجار‌های گسترده در مناطق سنی نشین و شیعه نشین به قصد فتنه انگیزی طایفه‌ای به کمک سعودی‌ها و تونسی‌ها او را در کاخ صدام بازداشت کردند.

بر اساس این گزارش، ۷۴ پرونده علیه اللحدی تشکیل شد، اما نیرو‌های آمریکایی با حمله به مقر وزارت کشور وی را آزاد کردند و با هواپیمای اختصاصی از طریق فرودگاه بغداد وی را به همراه هفت تن از همکارانش و ۱۲۰ تروریست دیگر فراری دادند.

اللحدی سابقه جنگ در جنوب لبنان به همراه نیرو‌های اسرائیلی علیه حزب الله لبنان را دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار