اجرایی شدن بسته تحولی خوانا در بیش از ۵ درصد مدارس

معاون آموزش ابتدایی و دبیر اجرایی سند تحول بنیادین استان کرمانشاه از اجرایی شدن بسته تحولی خوانا در بیش از ۵ درصد مدارس و مراکز پیش دبستانی استان کرمانشاه خبر داد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ناهید فضلی معاون آموزش ابتدایی و دبیر اجرایی سند تحول بنیادین استان کرمانشاه گفت : برنامه محوری در دستگاه عظیم تعلیم و تربیت یک اصل اساسی است و برنامه‌های سال ۱۳۹۹ مستند به برنامه‌های سند تحول بنیادین به ادارات و نواحی و مناطق و مدارس ابلاغ گردیده است.

او در تشریح برنامه‌های دوره‌ی ابتدایی گفت : تدوین بسته‌های تحولی تحقق پذیر، سنجش پذیر، شوق انگیز و مورد نیاز و پذیرش جامعه اسلامی – ایرانی است که یکی از این بسته‌های تحولی، بسته تحولی مدرسه خوانا می‌باشد.

فضلی افزود: بسته تحولی "مدرسه خوانا " با هدف ارتقای مهارت‌های خواندن، نوشتن و آداب و مهارت‌های زندگی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ هم زمان با سراسر کشور و با مشارکت سازمان و نهاد‌های مختلف در سطح استان کرمانشاه در ۱۸۶ مدرسه ابتدایی و مرکز پیش دبستانی اجرا خواهد شد. اجرای طرح خوانا (خواندن، نوشتن، گوش دادن، صحبت کردن و آداب و مهارت‌های زندگی) برای ۵ درصد مدارس ابتدایی و مراکز پیش دبستانی سراسر استان صورت خواهد پذیرفت.

معاون آموزش ابتدایی استان افزود: از نو آوری‌های این طرح می‌توان به بهره‌گیری از جدیدترین یافته‌های علمی در زمینه تغییرات و تحولات آموزشی (آموزش ترکیبی – مشارکتی – مدرسه محور) و همچنین حرکت از حافظه محوری به مهارت محوری و پرورش خلاقیت نیز اشاره کرد.

او ادامه داد: این طرح که از اهداف و راهبرد‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اقتباس شده است، نتایجی را در کوتاه مدت به صورت مستقیم و غیر مستقیم، میان مدت به معنی ارتقاء جایگاه کشور جمهوری اسلامی ایران در آزمون‌های بین المللی خواندن و نوشتن و در بلند مدت نتایجی نظیر تقویت زبان ملی به ویژه در مناطق دوزبانه، توسعه عدالت آموزشی، تقویت هویت ایرانی اسلامی را دنبال می‌کند و موجبات رشد همه جانبه را فراهم می‌کند.

فضلی گفت: با همراهی مدیران و آموزگاران توانمند و راهبری روسا، معاونین و سایر همکاران اداری پر تلاش آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید بتوانیم سه اصل مهم، حفظ کرامت ذاتی کودکان در مدرسه، پرهیز از بزرگسال انگاری کودکان و جدا نبودن پرورش از آموزش که از رویکرد‌های مهم معاونت آموزش ابتدایی می‌باشد را محقق سازیم.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش استان بر ثبت نام تمامی کودکان لازم التعلیم و پیش دبستانی‌ها که بیش از پیش نیاز به پیگیری در ثبت سامانه‌ای می‌رود و آموزش‌های ترمیمی در روز‌ها و هفته‌های اولیه بازگشایی مدارس تاکید کرد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.