یمن: عجله بحرین برای عادی‌سازی روابط، خیانت بزرگی به آرمان فلسطین است

سخنگوی دولت نجات ملی یمن عجله بحرین برای عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیست و پیوستن به امارات را خیانت بزرگی به آرمان فلسطین توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، ضیف الله الشامی، سخنگوی دولت نجات ملی و وزیر رسانه یمن امروز (شنبه) عادی سازی روابط بحرین با رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد.

او گفت: عجله رژیم بحرین برای عادی سازی روابط با دشمن اسرائیلی و پیوستن به رژیم امارات، خیانت بزرگی به آرمان فلسطین و کمک به از بین بردن این آرمان در چارچوب تحقق معامله قرن آمریکاست.

الشامی افزود: عجیب نبود که این عادی سازی از سوی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مطرح شود و این بر تبعیت بحرین از دولت آمریکا تاکید می‌کند.

او در ادامه تاکید کرد: آرمان فلسطین مسئله اصلی مردم یمن و ملت‌های عربی و اسلامی باقی خواهد ماند و رژیم‌هایی که با عجله به دنبال عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر هستند، نماینده ملت‌ها نیستند و بهای خیانت به مقدسات و ملت‌ها را پرداخت خواهند کرد.

سخنگوی دولت نجات ملی یمن بر ایستادگی دولت و ملت یمن در کنار مردم فلسطین در مبارزه مشروع خود تا برپایی دولت مستقل به پایتختی قدس شریف تاکید کرد.

او گروه‌های مقاومت را به تقویت و وحدت صفوف و موضع خود برای رویارویی با گام‌های عادی سازی روابط که مقدسات اسلامی را هدف قرار گرفته است، فرا خواند و همچنین از ملت‌های عربی و اسلامی خواست عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر را محکوم کنند.

در حالی که تنها ۲۹ روز از اعلام خیانت امارات مبنی بر عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی می‌گذرد، رئیس‌جمهور آمریکا دیروز جمعه اعلام کرد بحرین و رژیم صهیونیستی به توافقی برای عادی‌سازی روابط دست پیدا کرده‌اند و به گفته مشاور ارشد ترامپ این توافق شامل افتتاح سفارت برای طرفین قرارداد است.

بحرین، آمریکا و رژیم صهیونیستی در بیانیه مشترک خود از نقش پیشرو امارات در اعلام برقراری روابط کامل دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی تقدیر کردند.

پادشاه بحرین نیز در تماس تلفنی با ترامپ و نتانیاهو بر ضرورت دستیابی صلح فراگیر به عنوان یک گزینه راهبردی تاکید کرد؛ پادشاه بحرین که با این اقدام جنایتی علیه مردم فلسطین مرتکب شده است، مدعی شد خواستار صلح عادلانه مطابق با راه‌حل تشکیل دو دولت و قطعنامه‌های بین‌المللی است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم غاصب صهیونیستی نیز مدعی شد که کشور‌های عربی دیگری به زودی برقراری روابط خود با این رژیم را اعلام خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار