ابزار‌های الکترونیکی درون چاهی، بومی‌سازی شد

طراحی، ساخت و تعمیر ابزار‌های الکترونیکی درون‌چاهی و سرچاهی مورد استفاده در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی با تلاش یک شرکت دانش‌بنیان بومی‌سازی شد.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، دستیابی به ایده‌های نو، تمرکز بر پژوهش و فناوری‌های روز دنیا، ارتباط تنگاتنگ با صنعت را هدف قرار دادند و از سال ۹۰ فعالیت خود را زیرنظر مرکز تخصصی دانشگاه نفت اهواز و پارک علم و فناوری خوزستان آغاز کردند؛ و توانستند دو محصول اندازه‌گیری دما و فشار درون‌چاهی خود را به صورت دانش‌بنیان تولید کنند.

شرکت دانش‌بنیان آریا ایرانیان، با اتکا به دانش بومی و به‌کارگیری علوم نوین صنعتی با فناوری بالا و تجاری‌سازی دستاورد‌های علمی توانسته نیاز صنایعی مانند نفت، گاز وپتروشیمی را رفع کند.

بنا به گفته حمیدرضا رفیعی‌زاده، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، به عنوان بنگاهی اقتصادی و دانش‌محور در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت می‌کند. این شرکت پیشرو در تولید محصولات متنوع و ارائه خدمات فنی و مهندسی در پروژه‌های گوناگون است.

این فعال دانش‌بنیان ادامه داد: ما به دنبال کسب ارزش حداکثری از طریق توسعه و گسترش زنجیره ارزش و افزایش مزیت‌های رقابتی و پایدار در سطح ملی و بین‌المللی هستیم.

به گفته او استفاده از آخرین استاندارد‌ها و ضوابط اجرایی، بهره‌گیری از فناوری نوین، ارائه ایده‌های خلاق، بهره‌گیری از دانش و تجارب متخصصان و کارشناسان، ارتقای کیفیت، تقویت تولید، توزیع و فروش داخلی و صادرات به کشور‌های هدف با کمک توسعه ارتباطات قوی و توسعه فناوری مهم‌ترین هدفی است که در شرکت پیگیری می‌شود.


بیشتر بخوانید


این فعال فناور گفت: این این محصول یک ابزار درون چاهی است که برای اندازه‌گیری فشار و دمای چاه‌های نفت و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد که اطلاعات دما و فشار را در خود ذخیره می‌کند. پس از روی سطح آمدن، اطلاعات مورد نظر از آن بازیایی می‌شود.

رفیعی‌زاده ادامه داد: سیستم Power Safety Device محصول دیگر شرکت است. این ابزار در عملیات‌های مشبک‌کاری در چاه‌های نفت و گاز برای جلوگیری از انفجار‌های ناخواسته در حین عملیات استفاده می‌شود. با توجه به اینکه چاشنی‌های الکتریکی به امواج رادیویی و بار‌های الکتریکی ساکن حساس هستند این سیستم PSD به‌گونه‌ای طراحی شده که امواج را در مدارات خود تخلیه کرده و مانع از رسیدن این امواج به چاشنی الکتریکی شود.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان بیان کرد: ارائه باتری‌های درون چاهی تا دمای ۲۵۰ درجه سانتیگراد و در سایز و ابعاد مختلف برای انواع ابزار‌های نمودار گیری محصول بعدی ما است. CCL هم محصولی است که با تلاش متخصصان ما طراحی و تولید شده است. این ابزار با استفاده از نیروی مغناطیسی آهنربای ثابت موجود در خود و بازخورد الکتریکی این امواج در محیط می‌تواند متناسب با ضخامت جداره آهنی پیرامن خود یک موج الکتریکی ایجاد کند که برای تعیین محل اتصال لوله‌های جداری و تعیین عمق در چاه‌های نفت و گاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از دیگر محصولات این شرکت می‌توان به طراحی و ساخت سیستم Wellhead Monitoring، طراحی و ساخت Intercom System، اجرای میدانی کنتور هوشمند آب با استفاده از سیستم DTMF، طراحی و ساخت سیستم هیبریدی تامین انرژی الکتریکی هاب سویچر شبکه گروه ملی فولاد ایران، طراحی ساخت و تولید سیستم فلزیاب PULSE INDUCTION، طراحی و ساخت سیستم صنعتی PIPE LINE COMMUNICATION برای نخستین بار در سطح ملی و ... اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار