فائوچی ادعای ترامپ درباره بازگشت آمریکا به شرایط عادی را رد کرد

مشاور کاخ سفید در مقابله با کرونا ضمن رد ادعای ترامپ مبنی بر بازگشت زودهنگام آمریکا به شرایط عادی، اعلام کرد آمار ابتلا به کووید-۱۹ در این کشور بسیار نگران‌کننده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان بی سی، آنتونی فائوچی، رئیس مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های عفونی آمریکا و مشاور ارشد کاخ سفید در خصوص همه‌گیری کرونا، ادعای ترامپ مبنی بر بازگشت آمریکا به شرایط عادی در کوتاه مدت را رد کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در یک نشست خبری مدعی شد آمریکا به زودی به شرایط عادی باز می‌گردد؛ این در حالی است که فائوچی با اشاره به آمار نگران‌کننده مبتلایان به ویروس کرونا، ضمن رد ادعای ترامپ، گفت: متأسفم، اما من مجبورم با این موضوع مخالف باشم، زیرا آمار ابتلا به کووید-۱۹ در آمریکا بسیار آزار دهنده و نگران کننده است.


بیشتر بخوانید


طبق تجزیه و تحلیل داده‌های دانشگاه جانز هاپکینز، طی هفت روز گذشته، به طور متوسط ۳۵ هزار و ۲۰۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا گزارش شده است که نسبت به هفته قبل‌تر بیش از ۱۲ درصد کاهش داشته است. ادعای ترامپ می‌تواند تحت تاثیر آخرین اطلاعات به دست آمده از سوی این دانشگاه در خصوص کاهش موارد جدید ابتلا باشد.

رئیس مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های عفونی آمریکا با بیان اینکه تعداد موارد جدید در هفته اخیر به مراتب کمتر از روز‌های اوج است، تاکید کرد: گرچه آمار مبتلایان، نسبت به روز‌های پیک این بیماری کمتر شده، هنوز گزارش‌ها در خصوص موارد جدید نگران کننده است؛ بر اساس اطلاعات به دست آمده از دانشگاه جانز هاپکینز، همچنان به طور متوسط روزانه ۸۵۰ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار