روزنامه دولتی چین: اتهاماتی که آمریکا علیه پکن مطرح می‌کند، بی‌اساس است

روزنامه دولتی خلق چین اعلام کرد اتهاماتی که واشنگتن علیه پکن در زمینه سرقت اطلاعات و سایر مسائل مطرح می‌کند پایه و اساسی ندارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، روزنامه خلق چین اعلام کرد اتهاماتی که اخیرا آمریکا در زمینه سرقت اطلاعات و تحقیقات و سایر مسائل علیه پکن مطرح کرده به طور جدی از واقعیات به دور است.

این روزنامه اعلام کرد از آمریکا می‌خواهد اقدامات تبعیض آمیز خود را فورا تصحیح کند و خواستار آن است که واشنگتن از حقوق و امنیت خبرنگاران و روزنامه نگاران چینی در آمریکا، از جمله خبرنگاران روزنامه خلق چین، محافظت کند.

روزنامه خلق چین همچنین اعلام کرد از آمریکا می‌خواهد بدنام کردن و حمله به رسانه‌های چینی را متوقف کند.

روز گذشته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد دولت این کشور روادید بیش از هزار دانشجوی چینی که در آمریکا تحصیل می‌کردند را برای جلوگیری از سرقت تحقیقات و اطلاعات حساس لغو کرده است.

پیش از آن نیز، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا با انتشار پیامی در حساب توییتری خود مدعی شده بود که مراکز فرهنگی چین موسوم به مراکز کنفوسیوس، تاثیرات مخربی در سایر کشور‌ها از خود به جای می‌گذارند. وی همچنین ضمن اتهام‌زنی به پکن، گفت که مراکز مذکور در راستای تفکرات کمونیستی چین است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار