گلایه امام جمعه نهاوند از بی توجهی به برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی در این شهرستان

امام جمعه نهاوند گفت: متاسفانه برخی مدیران این شهرستان به برگزاری جلسات فرهنگ عمومی بی توجهی می کنند و همین امر مشکلاتی در شهرستان بوجود آورده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی ، امام جمعه نهاوند از برگزار نشدن و بی توجهی برخی مدیران شهرستان به  جلسات شورای فرهنگ عمومی انتقاد می‌کند .

ترویج فرهنگ غلط غربی و خلاف عرف در شهرستان نهاوند برای مردم ناراحت کننده است

امام جمعه نهاوند گفت: جلسه شورای فرهنگ عمومی متعلق به همه دستگاههای اجرایی است اما برخی مدیران با حاضر نشدن در این جلسات علاوه بر بی توجهی به اصل فرهنگ، این شورا را در اجرای مصوبات با مشکل جدی مواجه کرده اند  . 

امام جمعه نهاوند خواستار ورود جدی فرماندار شهرستان به این موضوع شد تا مدیران جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان را در اولویت قرار دهند و به بهانه ویروس کرونا تشکیل جلسات به تعویق نیفتد.

الگو پردازی از بزرگترین راه‌های اصلاح جامعه است

امام جمعه نهاوند در سلسله مباحث اخلاق اسلامی ویژه اعضای شورای اداری به موضوع بی نظمی و تاخیر در برگزاری جلسات پرداخت و افزود: مسئولان باید الگوی مردم باشند، مردم در رفتار اجتماعی به رؤسای خود نگاه می‌کنند اگر مسئولان منظم باشند روی مردم هم تاثیر می‌گذارند.

او افزود : خانواده مهمترین منبع اصلاح جامعه و الگوپردازی است  که متاسفانه شاهد الگوی غربی هستیم و از مصادیق آن در نهاوند بدحجابی و بی حجابی، چشم چرانی مردان ، مهریه‌های سنگین ازدواج، مسابقه در تجملات زندگی، هزینه‌های زائد عروسی و عزا، گران فروشی و احتکار، کم فروشی و رباخواری ، روابط نامشروع، مفاسد اخلاقی و اقتصادی ، اشرافی گری در زندگی‌ها،اعتیاد و مواد مخدر، مشروبات الکلی است . 

 

ترویج فرهنگ غلط غربی و خلاف عرف در شهرستان نهاوند برای مردم ناراحت کننده است

همچنین سرهنگ علی مختاری فرمانده سپاه ناحیه نهاوند اظهار داشت: برخورد مقتدرانه و فرهنگ سازی برای جلوگیری از ترویج آسیب‌های اجتماعی در نهاوند ضروری است.

او با انتقاد از پوشش زنان و دختران در سطح شهر، خالکوبی جوانان و حیوان گردی در اماکن عمومی شهر گفت: باید با فرهنگ سازی و استفاده از روش‌های قانونی و برخورد مقتدرانه جلوی ترویج این هنجار شکنی ها در شهر مذهبی نهاوند را گرفت.

مراد ناصری، فرماندار نهاوند هم با گلایه از غیبت بعضی از مدیران در جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت: مدیرانی که در جلسات شورای فرهنگ عمومی شرکت نکنند جریمه خواهند شد .

او با تاکید بر این که شورای فرهنگ عمومی باید به مسائل و مشکلات جامعه نگاه تخصصی داشته باشد اظهار داشت: نگاه تخصصی شورای فرهنگ عمومی به مسائل مختلف و معضلات جامعه موجب کاهش بسیاری از  مشکلات و آسیب‎ها می‎شود.

انتهای خبر / س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.