احتمال تحریم چند نفر از مقامات لبنان از سوی آمریکا در آینده نزدیک

چند منبع آگاه از احتمال تحریم شماری از مقامات لبنانی از جمله مشاوران رئیس جمهور این کشور از سوی آمریکا خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری «النشره»، یک شبکه تلویزیونی لبنانی به نقل از چند منبع آگاه آمریکایی از احتمال تحریم چند مقام بلند پایه لبنان از سوی واشنگتن خبر دادند.

شبکه لبنانی «MTV»، به نقل از این منابع اعلام کرد ممکن است نام‌هایی که در لیست جدید تحریم‌ها ظاهر می‌شوند برای لبنانی‌ها بسیار غیرمنتظره و شوکه کننده باشد.

این منابع در ادامه با اشاره به مرحله‌ای بودن این تحریم‌ها گفتند تحریم‌ها علیه برخی سیاستمداران تراز اول و مشاوران «میشل عون» رئیس جمهور لبنان و نزدیکان «سعد الحریری» نخست‌وزیر اسبق این کشور اعمال خواهد شد.

طبق این گزارش، این منابع از «دیدار ولید جنبلاط رئیس حزب سوسیالیت ترقی‌خواه با اسماعیل هنیه رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) ابراز انزجار کردند».

«یوسف فینانوس» و «علی حسن خلیل» از وزرای پیشین لبنانی سه شنبه از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا به بهانه حمایت از حزب‌الله تحریم شدند.

پس از این اقدام واشنگتن، ریاست جمهوری لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که میشل عون از «شربل وهبه» وزیر خارجه دولت پیشبرد امور خواسته است با سفارت آمریکا تماس بگیرد و دلیل اقدام کاخ سفید در تحریم دو وزیر سابق لبنانی را جویا شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار