روسیه نوع رفتار آلمان در موضوع مسمومیت منتقد کرملین را نامناسب خواند

وزیر امور خارجه روسیه امروز از رفتار آلمان در موضوع مسمومیت «الکسی ناوالنی» انتقاد کرد و آن را نامناسب خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، امروز در یک کنفرانس خبری از نحوه رفتار آلمان در موضوع الکسی ناوالنی انتقاد کرد و آن را نامناسب خواند.

لاوروف در این کنفرانس گفت «ما سوالات زیادی درباره نگرش کاملا نامناسب همکاران آلمانی خود در خصوص درخواست‌های رسمی که به برلین ارسال می‌کنیم داریم.» او در ادامه اضافه کرد روسیه از «لحن کاملا غیرقابل قبول» آلمان که برای اعلام مواضع خود به جامعه جهانی استفاده می‌کند، ناراضی است.

وزیر امور خارجه روسیه اضافه کرد مسکو باید نخست پیش از شروع تحقیقات تحلیل‌هایی را که نشان می‌دهد ناوالنی مسموم شده است در اختیار داشته باشد.

پیش از این دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین، نیز در واکنش به دخالت‌های غرب در ماجرای مسمومیت ادعایی آلکسی ناوالنی آن را دستاویزی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه عنوان کرده بود. او گفت کشور‌های غربی با استفاده از اطلاعات غلط در مورد بستری شدن الکسی ناوالنی، بهانه‌ای برای اعمال تحریم‌های جدید علیه روسیه یافته اند.

قرار بود امروز سفیر آلمان در روسیه برای بررسی بیشتر این موضوع به وزارت امور خارجه روسیه مراجعه کند.

ناوالنی از مخالفان کرملین است که پس از مسموم شدن در یکی از پرواز‌های داخلی روسیه به آلمان منتقل شد. بیمارستان دانشگاه «چریته» در برلین، جایی که ناوالنی در حال حاضر تحت درمان است، پیش از این اعلام کرده بود که هنگام درمان او رد عامل عصبی نوویچوک را پیدا کرده است. این در حالی است که «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در صفحه فیسبوک خود، آلمان را به بلوف زنی در این پرونده متهم کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار