توضیحات معاون امور استان‌های صدا و سیما درباره چگونگی برگزاری مراسم ۱۳ آبان

دارابی گفت: مراسم ۱۳ آبان امسال باید نمادین با حداقل جمعیت برگزار شود و از فضا‌های عمومی و باز برای این منظور بهره گرفت.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، علی دارابی معاون امور استان‌های صدا و سیما در جمع مسئولان نهاد‌های فرهنگی و تبلیغی کشور و مدیران دفاتر شورا‌های تبلیغات اسلامی سراسر کشور  با اشاره به شرایط موجود یعنی همه‌گیری ویروس کرونا که همه کشور‌ها را درگیر خود کرده است، اظهار کرد: این بیماری همه شئون زندگی را متاثر و دگرگون کرده و سبک زندگی را تغییر داده است و در عین حال فناوری‌های نوین ارتباطی هم در این بین اهمیت بیشتری یافته‌اند.

وی افزود: آیین‌ها و مناسک مذهبی در سراسر جهان متاثر از شیوع کرونا با محدودیت‌های زیادی مواجه شده‌اند و به این ترتیب جهان پساکرونا با دنیای پیش از آن کاملا متفاوت خواهد بود.

معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما که به عنوان سخنران ویژه این نشست در این جلسه حضور داشت با بیان اینکه در کشورما زیرساخت‌های خوبی در حوزه سلامت وجود دارد، گفت: با مدیریت صحیح، همکاری مردمی و اقدامات مناسب به جای خیران و نیکوکاران، شاهد وحدت و همبستگی خوبی بودیم که سربلندی ملت ایران را در پی داشت، این موفقیت‌ها در شرایطی به دست آمده که ایران اسلامی زیر بار تحریم‌های ظالمانه قرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مناسک مذهبی عموما مردم‌پایه و جمع‌محور هستند، محدودیت‌های ناشی از کرونا کاملا خودنمایی می‌کنند به طوری که این مسئله در ماه مبارک رمضان، شب‌های قدر و ماه محرم مشهود بود در عین حال تجلی عقلانیت و وفاداری به خرد جمعی و تصمیم‌های کارشناسی در ایران اسلامی و در رفتار مردم ایران به اوج خود رسید.

دارابی به شیوه‌های نوین برگزاری مراسم مذهبی و جمعی اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت‌های موجود که کماکان خواهند بود، بهره‌گیری گسترده از صدا و سیما در استان‌ها و شبکه‌های سراسری و برون‌مرزی در اولویت قرار دارد همچنین باید از ظرفیت ویژه برنامه مدرسه تلویزیونی ایران هم در گرامیداشت و برگزاری مراسم مربوط به ۱۳ آبان حداکثر بهره‌برداری را داشته باشیم.

معاون امور استان‌های رسانه ملی افزود: فراخوانی برای دریافت تصاویر، دل نوشته و خاطرات مردمی درباره اتفاقات مرتبط با ۱۳ آبان در نظر گرفته شده همچنین پخش مستند، فیلم و برنامه‌های گفت‌وگومحور و میزگرد برای اقشار مختلف به ویژه نسل جوان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به ضرورت بهره‌گیری گسترده از ظرفیت فضای مجازی عنوان کرد: تبلیغات محیطی و شهری هم باید به خوبی مورد استفاده قرار گیرند همچنین لازم است از همه نهاد‌های دولتی و غیر دولتی نظیر شهرداری‌ها برای این اقدامات استفاده شود.

دارابی نماز جمعه را یکی از تریبون‌ها و ظرفیت‌های خوب در راستای تبلیغات مربوط به مناسبت‌های مذهبی و ملی نظیر ۱۳ آبان دانست و تصریح کرد: باید از رسانه‌ها برای پوشش گسترده آنچه در نماز جمعه بیان می‌شود، استفاده کرد.

معاون رسانه ملی گفت: با توجه به شرایط موجود، مراسم ۱۳ آبان امسال باید به صورت کاملا محدود و نمادین با حداقل جمعیت برگزار شود و از فضا‌های عمومی و باز برای این منظور بهره گرفت در عین حال راه‌اندازی پویش‌های محلی، ملی و فراملی با تکیه بر عناوینی همچون موکب اربعین، نذر عشق، ما ملت امام حسینیم، برای اربعین، هر دانش‌آموز یک ملت و مانند این‌ها در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار