«ظریف» در جلسه کمیسیون امنیت ملی حضور نیافت/ سوال نمایندگان از وزیر در صحن علنی مطرح می‌شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: وزیر امور خارجه در نشست امروز کمیسیون امنیت ملی برای پاسخ به سوال نمایندگان حضور نیافت.

«ظریف» در جلسه کمیسیون امنیت ملی حضور نیافت/ سوال نمایندگان از وزیر در صحن علنی مطرح می شودابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه آقای ظریف در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای پاسخ به ۸ سوال ملی نمایندگان حضور نیافت، گفت: طبق تبصره ۱ ماده ۲۰۸ بند ۱ ماده ۲۰۷ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، جلسه سؤال نمایندگان در صحن علنی برگزار خواهد شد.

او توضیح داد: این نشست، جلسه دوم دعوت از وزیر امور خارجه بود. وزیر نخستین بار در تاریخ ۲۶ مرداد هم برای پاسخ به سوالات دعوت شده بود که حضور نیافت.

عمویی گفت: وزیر امورخارجه برای جلسه امروز هم در نامه ای اعلام کرد که امکان حضور ندارد و از این جهت طبق آیین نامه سوال به صحن علنی فرستاده شد.

 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: سوالات محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب (دو فقره)، جواد کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد و کلات (دو فقره)، زهره الهیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس، حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و بهارستان و علیرضا سلیمی و ۲۱ نفر از نمایندگان متقاضی طرح سوال از وزیر خارجه بودند.

عمویی بیان کرد: کمیسیون در ادامه این نشست به بحث و بررسی طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل پرداخت.

 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: هم اکنون هم کمیته هسته‌ای با حضور علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی در حال برگزاری است.

این در حالی است که از ساعاتی پیش، «سابرامانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند پیش از سفر به روسیه، برای گفت‌وگو با وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی به دیدار محمد جواد ظریف رفته است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
آیا واقعاً نمایندگان برای تسهیل کار دولت و مردم هستند یا مانع امورات
اینها نمی فهمند که وزیر خارجه هند در حال ملاقات با وزیر خارجه کشورمان است
مثلاً کریمی قدوسی از سیاست خارجی چه می فهمد
یا ذالنور بهتر است
آخرین اخبار