روز شمار هفته ملی سلامت بانوان ایران اعلام شد

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شمار هفته ملی سلامت بانوان ایران (سبا) و محور‌های آن را اعلام کرد.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه هفته ملی سلامت بانوان ایران (سبا) با در نظر گرفتن شرایط همه گیری ویروس کرونا و با موضوع "سلامت زنان در دوره کرونا " برگزار خواهد شد، اظهار کرد: اگرچه شواهد ملی و بین المللی حاکی از آن است که در همه گیری کووید ۱۹، خطر مستقیم بیشتری، سلامتی و حیات مردان را تهدید می‌کند، اما تاثیر طولانی مدت این همه گیری، بر سلامت جسمی، روا نی و اجتماعی زنان می‌تواند آسیب‌های جدی به خانواده و جامعه وارد کند. 

او با اشاره به وظایف سنگین زنان در مواجهه با همه گیری کووید ۱۹ اظهار کرد: علاوه بر بیماری و مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ در زنان، نگرانی‌های مرتبط با سلامت مادر و نوزاد در دوره بارداری و پس از زایمان در همه گیری فوق، افزایش وظایف و مسئولیت‌های زنان در دوره همه گیری در خانواده، وظایف سنگین زنان برای اقدامات پیشگیرانه و مراقبت از بیماران مبتلا در خانواده، وظایف زنان برای اداره امور فرزندانشان در شرایط تعطیلی مدارس، مشکلات ناشی از مرگ و بیماری همسران، مشکلات زنان سرپرست خانوار و زنان بد سرپرست و بد رفتاری‌ها و آسیب‌های آنان درون خانواده، فشار‌های اقتصادی ناشی از تعطیلی و قرنطینه‌ها و. آسیب‌های جدی به سلامت جسمی، روانی و اجتماعی زنان وارد خواهد آورد.

رئیسی تصریح کرد: در این شرایط کارکنان نظام سلامت از بهورز، مراقب، ماما، پرستار و نیرو‌های خدماتی تا کادر تخصصی بیمارستان‌های کشور نیز که اکثریت آنان را زنان تشکیل می‌دهند، با مخاطرات جدی سلامت جسم و روان مواجه هستند.


بیشتر بخوانید


معاون بهداشت وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه زنان برای گذار از این دوره سخت زندگی خود نیازمند آگاهی، هشیاری و حمایت همه جانبه در خانواده و جامعه هستند، گفت: در هفته ملی سلامت بانوان ایران (سبا) در هفته آخر مهرماه سال جاری به این وجه مهم همه گیری کووید ۱۹ توجه ویژه‌ای معطوف و هفته مذکور بر اساس موضوع "سلامت زنان در دوره کرونا " برگزار خواهد شد.

 رئیسی روز شمار هفته ملی سلامت بانوان ایران (سبا) و محور‌های آن را به شرح زیر اعلام کرد:

پنجشنبه ۲۴ مهر: زنان پیشگامان خود مراقبتی و حفاظت از خود و اعضای خانواده در پیشگیری از کووید ۱۹

جمعه ۲۵ مهر: پاسداشت و تکریم بانوان فداکار کادر بهداشت و درمان به عنوان پیشتازان پیشگیری و درمان کووید ۱۹

شنبه ۲۶ مهر: شیوه زندگی سالم زنان و کووید ۱۹ با تاکید بر چاقی به عنوان عامل وخامت کووید ۱۹

یکشنبه ۲۷ مهر: سلامت باروری زنان (روابط زناشویی، بارداری و زایمان ایمن و سالم) در همه گیری کووید ۱۹

دوشنبه ۲۸ مهر: زنان و سلامت روانی در همه گیری کووید ۱۹

سه شنبه ۲۹ مهر: نقش زنان در ترویج منابع معتبر آموزشی و اطلاعات معتبر و پیشگیری از انتشار باور‌های غلط در باره پیشگیری و درمان کووید ۱۹

چهارشنبه ۳۰ مهر: پیشگیری از آسیب‌های شغلی و اجتماعی زنان در اپیدمی کووید ۱۹

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار