ارتباط عجیب گرم شدن زمین و پیچیده شدن ویروس‌ها

بر اساس جدیدترین یافته‌ها گرمایش زمین باعث تکامل و پیچیده شدن ویروس‌ها می‌شود و می‌تواند بیماری‌های جدیدی را به وجود آورد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان سوئیسی هشدار دادند که گرم شدن کره زمین باعث می‌شود ویروس‌ها مقاوم‌تر شوند و سخت‌تر از گذشته از بین بروند. تحقیقات سوئیسی‌ها نشان داده ویروس‌های عفونی کننده ممکن است در برابر گرما و ضدعفونی کننده‌ها مانند کلر مقاوم‌تر شوند.

دانشمندان سوئیسی می‌گویند: ویروس‌های محیط آبی که توانستند با شرایط گرمایش زمین تطبیق پیدا ‌کنند بسیاری قوی‌تر شده و می‌توانند عفونت‌های طولانی تری نسبت به نسخه قدیمی خود ایجاد کنند.

تامار کوهن پرفسور شیمی در انستیتوی فناوری فدرال در لوزان سوئیس افزود: این نشان می‌دهد که کیفیت آب مناطق گرم از نظر میکروبی ممکن است بدتر باشد و ویروس‌های خطرناک تری سلامتی افراد این مناطق را تهدید می‌کند.

عواملی از جمله نورخورشید و دمای بالا ویروس‌ها را غیر فعال می‌کند اما دانشمندان می‌گویند که برخی ویروس‌ها می‌توانند خود را با محیط جدید تطبیق ‌دهند و مقاوم‌تر ‌شوند.

 یافته‌ها نشان می‌دهد ویروس‌ها در آب‌های گرم مدت طولانی تری در حالت عفونی باقی می‌مانند و در برابر ضدعفونی کننده‌ها نیز مقاومت بیشتری نشان می‌دهند، هرچند او هشدار داد که مطالعه آزمایشگاهی هنوز در این زمینه تأیید نشده است و فقط بر اساس شواهد موجود نتیجه گیری شده است.

دانشمندان پیش بینی می‌کنند شاهد افزایش ۳ درجه سلسیوسی دمای هوا تا پایان قرن باشیم اما  این افزایش دما به تنهایی تاثیر بزرگی در تکامل ویروس ها ندارد.

 افزایش دمای هوا و شرایط بد آب و هوایی به همراه بسیاری از مسائل دیگر ممکن است باعث تکامل ویروس‌ها شود و با بیماری‌های جدیدی روبرو شویم.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار