بی‌عدالتی در آمریکا ریشه‌دار است؛

اظهارات «کامالا هریس» بر وجود نژادپرستی ساختاری در آمریکا صحه گذاشت

معاون «جو بایدن» اعلام کرد از همان ابتدا دو نظام قضایی جداگانه در ساختار آمریکا وجود داشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه پولیتیکو، «کامالا هریس» معاون نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ بر وجود بی عدالتی ساختاری و نژادی در کشورش اذعان کرد.

کامالا هریس اعلام کرد زمانی که صحبت از نژادپرستی در نظام قضایی آمریکا به میان می‌آید، دونالد ترامپ و ویلیام بار (دادستان کل آمریکا) کل وقت خود را صرف مسائل کاملا غیرواقعی می‌کنند.

معاون جو بایدن در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: واقعیت امروز آمریکا همان چیزی است که ما طی نسل‌ها شاهد آن بودیم و صادقانه بگویم از ابتدا ما دو نظام پیگیری عدالت در آمریکا داشته‌ایم. هریس تاکید کرد افراد منطقی که به دنبال واقعیت‌ها هستند، در حقیقت وجود اختلافات نژادی و سیستمی در آمریکا شک و تردیدی ندارند.

گفتنی است وزیر دادگستری آمریکا، که از دوستان نزدیک ترامپ است، به تازگی در مصاحبه‌ای با شبکه سی ان ان وجود هر گونه نابرابری نژادی در نظام قضایی این کشور را رد کرد و گفت هر چند مواردی از نژادپرستی دیده می‌شود، اما ساختار قضایی اساسا بر محور نژادپرستی قرار ندارد.

نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اخیرا در جریان سفر به شهر «کنوشا» در ایالت ویسکانسین آمریکا، در سخنانی با انتقاد از ترامپ گفت زبان نژداپرستانه ترامپ، به جنبه تاریک طبیعت بشری مشروعیت می‌دهد. بایدن گفت: لحن رئیس جمهور، نژادپرستی پنهانی را که در آمریکا نهادینه شده و از ۴۰۰ سال پیش وجود داشته، آشکار می‌کند.

رئیس جمهور آمریکا به اظهارات خود علیه معترضان ضد نژادپرستی و حمایت از اقدامات سرکوبگرانه بر ضد آن‌ها شناخته شده است.

تنش‌های نژادی به ویژه از زمان قتل جورج فلوید به یکی از چالش‌های جدی حکومت آمریکا تبدیل شده است. ترامپ که در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد، به‌دلیل این «بحران» به شدت مورد انتقاد است. ترامپ سعی می‌کند با شعار اعمال نظم و قانون، آرای بخش‌های محافظه‌کار جامعه را کسب کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار