برگزاری آزمون ماده ۱۸۷ دادگستری در کرمانشاه

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمانشاه از برگزاری آزمون ماده ۱۸۷ دادگستری (ورود به حرفه کارشناسان رسمی دادگستری) در کرمانشاه خبر داد.

برگزاری آزمون ماده ۱۸۷ دادگستری در کرمانشاهبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رامین شیرزادی رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به آغاز فعالیت مرکز کارشناسان رسمی دادگستری کرمانشاه از سال ۱۳۹۰، گفت : این مرکز حدود یک دهه پیش با هدف کوتاه کردن مسیر پرونده‌های قضایی و کمک به کاهش تعداد پرونده‌های موجود در مراکز قضایی تشکیل شد.

او گفت : اکنون نیز با گذشت نزدیک به ۱۰ سال از فعالیت این مرکز حدود ۳۳۰ کارشناس رسمی در ۳۰ رشته داریم که با مراکز قضایی استان همکاری می‌کنند.

رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان با بیان اینکه به منظور افزایش تعداد کارشناسان رسمی بزودی آزمون جذب نیرو انجام می‌گیرد، افزود: در این راستا، پنجشنبه (۲۰ شهریور) همزمان با سراسر کشور شاهد برگزاری آزمون ماده ۱۸۷ دادگستری (ورود به حرفه کارشناسان رسمی دادگستری) در کرمانشاه خواهیم بود.

او ادامه داد: از استان کرمانشاه حدود ۱۹۳۰ نفر- ۲۷۵ زن و ۱۶۵۵ مرد – در ۴۳ رشته این آزمون شرکت خواهند کرد.

شیرزادی گفت: داوطلبانی که دراین آزمون شرکت کرده اند ظرف امروز و فردا (دوشنبه و سه شنبه) می‌توانند کارت ورود به جلسه خود را از سایت سازمان سنجش دریافت کنند.

او افزود: این آزمون در دو حوزه امتحانی دانشگاه رازی برای داوطلبین مرد و حوزه امتحانی دانشگاه صنعتی برای داوطلبین زن برگزار می‌شود.

 رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمانشاه ادامه داد: نتایج این آزمون ظرف دو ماه آینده اعلام می‌شود و داوطلبین پذیرفته شده که ظرفیت پذیرش آن‌ها هنوز مشخص نیست، برای مدت حداقل شش ماه دوره کارآموزی را پشت سر خواهند گذاشت.

اوه با تاکید براینکه طی چندسال گذشته سطح کیفی کارشناسان رسمی دادگستری استان کرمانشاه بسیار بالا رفته، افزود: در حال حاضر لیست کارشناسان رسمی دادگستری استان در اختیار قضات قرار دارد و آن‌ها پرونده‌ها را بنا به نوع رشته به کارشناسان دادگستری ارجاع می‌دهند.

شیرزادی گفت: از مدت‌ها پیش تلاش‌هایی برای راه اندازی اتوماسیون ارجاع در مراکز قضایی در حال انجام است که با راه اندازی آن واگذاری پرونده‌ها از سوی قضات به کارشناسان دادگستری بصورت عادلانه تری انجام خواهد گرفت.

او افزود: البته طی یکسال گذشته نزدیک به ۳۰۰ پرونده هم بصورت مستقیم به خود مرکز وارد شده و برای رسیدگی به کارشناسان دادگستری واگذار شد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار