عطش بی‌آبی در روستای رجاآباد مرودشت در روز‌های کرونایی

مردمان روستای رجاآباد شهرستان مرودشت چند سالی است با مشکل آب روبرو هستند و این موضوع مشکلات بسیار زیادی برای مردم این روستا ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در فصل گرما عطش کم آبی، بیشتر نمایان می‌شود و این روز‌ها که مردم با بیماری کرونا مقابله می‌کنند، مصرف آب رشد افزایشی داشته است و دغدغه کم آبی در برخی از روستا‌ها بیشتر می‌شود.

اگر چه امسال شاهد بارندگی‌های نسبتا خوبی در برخی از نقاط این استان بودیم، اما خشکسالی و کم بود آب  آنچنان در این سال‌ها وسیع بوده که مردمان روستای رجاآباد شهرستان مرودشت از مشکل کم آبی رنج می‌برند و هریک یا دو هفته با تانکر آبرسانی می‌شوند. متاسفانه به دلیل کم آبی، مردم بار خود را بر دوش بسته اند تا از چنگال خشکسالی فرار کنند و به حاشیه شهر‌ها برای رسیدن به جرعه‌ای آب بروند.

حسین منوچهری مدیر آبفای شهرستان مرودشت در گفت‌وگو با خبرنگار ما، در خصوص کمبود آب آشامیدنی در این روستا، گفت: متاسفانه دشتی به عمق ۱۳ متر در این روستا وجود داشت که طی سال‌های اخیر خشک شد و مسئولان اداره آبفاء با وجود خشکی این دشت اقدام به ایجاد چاهی به عمق ۳۰۰ متر کردند که باز هم خشک شد.

او با ابراز تاسف از اینکه منطقه رجاآباد در جایی واقع شده است که فاقد منابع طبیعی است اعلام کرد که هر چند مردمان این روستا در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند، ۸۰ درصد آب این روستا از طریق شهر آبرسانی می‌شود.

منوچهری ادامه داد: در تابستان امسال ۳۰ درصد آب ابن روستا از شبکه آب شهرستان شیراز و ۷۰ درصد را با ۳ دستگاه تانکر آبرسانی تامین کردیم.

مدیر آبفای شهرستان مرودشت تصریح کرد: در حال حاضر پروژه آبرسانی شرق مرودشت از سد درودزن در دست اجراست و تا کنون ۹ کیلومتر آن کار شده است.

او ابراز امیدواری کرد که مشکل آب مردمان این روستا با اجرای پروژه آبرسانی مذکور تا دو سال آینده مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار