نمایندگان سازمان یونسکو برای ثبت جهانی اورامانات به جوانرود می روند

فرماندار جوانرود گفت: بازدید میدانی نمایندگان سازمان یونسکو برای ثبت جهانی اورامانات بزودی از روستا‌های «قلاجه»، «کلاش لولم» و «شالیگاه» (شالگی) این شهرستان انجام می‌شود.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رستگار یوسفی فرماندار جوانرود روز یکشنبه در جلسه رفع موانع ثبت جهانی اورامانات که با حضور معاون دفتر پایگاه‌های میراث جهانی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در فرمانداری جوانرود برگزارشد، گفت: با ثبت جهانی اورامانات تحولات بزرگی در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و زیرساخت‌های منطقه ایجاد خواهد شد.

او به تمهیدات لازم برای رفع مشکلات ثبت جهانی اورامانات اشاره کرد و اظهارداشت: با تصمیماتی که دراین جلسه اتخاذ شد با مشارکت مردم، سازمان‌های مردم نهاد و ادارات و نهاد‌های شهرستان تمام تلاش خود را برای حل مشکلات روستا‌های یادشده برای ثبت جهانی اورامانات بکار خواهیم گرفت.

یوسفی با اشاره به لحاظ شدن ۱۴ روستای شهرستان جوانرود در فهرست ثبت جهانی اورامانات، خواستار توجه ویژه و تخصیص اعتبار برای تامین و اجرای زیرساخت‌های مورد نیاز و برنامه‌های مدنظر در این روستا‌ها شد.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.