محمودزاده: باشگاه پرسپولیس هر چه زودتر قرارداد‌های بازیکنان را ثبت کند/ حضور استراماچونی در ایران امکان پذیر نیست

رئیس کمیته نقل و انتقالات فدراسیون فوتبال درباره وضعیت نقل و انتقالات فوتبال کشورمان توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فریبرز محمود زاده رئیس کمیته نقل و انتقالات فدراسیون فوتبال اظهار کرد: فصل نقل و انتقالات با دستورالعمل فیفا نباید بالاتر از ۸۴ روز باشد و در ۲۸ آبان ماه به پایان می‌رسد. ما به علت حضور نمایندگان در لیگ قهرمانان آسیا نقل و انتقالات را زودتر شروع کردیم تا آن‌ها بتوانند لیست ابتدایی خود را برای ‌ای اف سی ارسال کنند.

او ادامه داد: تغییراتی در آیین نامه نقل و انتقالات با تصویب هیئت رئیسه سازمان لیگ صورت گرفت و ۱۸ سهمیه آزاد بزرگسال به ۲۰ بازیکن  و ۳ بازیکن زیر ۲۵ سال به ۴ نفر افزایش یافت و جذب ۹ بازیکن زیر ۲۳ سال سر جای خود قرار دارد. همچنین قانون جذب  بازیکن امید و ۱۵ بازیکن جوان پابرجا است.  

پنجره نقل و انتقالاتی ۵ باشگاه لیگ برتری بسته است

محمودزاده درباره اینکه برای بازیکنان پرسپولیس در صورت محرومیت احتمالی این تیم در نقل و انتقالات کارت بازی صادر می‌شود، گفت: باشگاه‌های استقلال تهران، صنعت نفت آبادان، ماشین سازی تبریز، شهر خودرو مشهد پنجره نقل و انتقالاتی شان در لیگ برتر  طبق رای فیفا بسته است و این باشگاه‌ها نمی‌توانند قرارداد بازیکن جدیدی را ثبت کنند. ما مکاتباتی با فیفا درباره پرداخت نشدن مطالبات برانکو داشتیم. به هر حال تا زمانی که فیفا  نامه جدیدی  برای بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس ارسال نکند مشکلی برای ثبت قرارداد وجود ندارد. البته هر لحظه امکان دارد نامه جدید فیفا مبنی بر بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس به فدراسیون فوتبال ارسال شود به همین علت این باشگاه باید سریعتر اقدام کند تا به سرنوشت  باشگاه‌های دیگر گرفتار نشود.

او درباره وضعیت محرومیت نقل و انتقالاتی باشگاه فولاد خوزستان گفت: کمیته تعیین وضعیت  ۲ پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه فولاد را بسته است و این باشگاه اجازه ثبت قراردادش را ندارد. باشگاه پرسپولیس تا این لحظه اقدامی برای ثبت قراردادهایش در سازمان لیگ انجام نداد. 

ممنوعیت ورود خارجی ها به خاطر حفظ منافع ملی است 

او درباره برنامه سازمان لیگ جهت ممانعت از افزایش مبلغ قرارداد‌ها بیان کرد: متاسفانه باشگاه‌ها ما در این زمینه اراده‌ای ندارند و تعیین سقف قرارداد در سال‌های گذشته منجر به قرارداد‌های زیر میزی و آپشن‌های غیر واقعی شد. میانگین ۶۵ سال برای مربیان در حد پیشنهاد باقی ماند و این طرح وتو شد. طبق برنامه جلسه‌ای درباره مبلغ قرارداد‌ها برگزار می‌کنیم. باشگاه‌ها با یکدیگر وحدت رویه ندارند و همدل نیستند و شاهد قرارداد‌های غیر واقعی در بازار نقل و انتقالات هستیم. ممنوعیت ورود خارجی‌ها به منافع ملی ما بر می گردد و برای این موضوع مصوبه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال را داریم.  بازیکنان و مربیان خارجی جدید نمی‌توانند به فوتبال کشورمان بیایند و معاون وزیر ورزش این موضوع را تایید کرده است.

بازیکنان و مربیان داخلی باید ریالی قرارداد ببندند 

محمودزاده درباره قرارداد‌های دلاری بازیکنان داخلی گفت: ما پیشنهادی به هیئت رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال ارائه کردیم که خوشبختانه این موضوع تایید شد. بازیکنان و مربیان داخلی حق ندارند به غیر از واحد پول کشورمان قرارداد ببندند. البته در گذشته چنین موضوعی نبوده است و امسال هم مبلغ قراردادی به غیر از ریال و تومان را نمی‌پذیریم. بازیکنان خارجی به علت آپشن‌های قرارداد ارزی خود نمی‌توانند به ریال دریافت کنند.

باشگاه استقلال نمی تواند استراماچونی را به خدمت بگیرد 

او درباره اینکه باشگاه استقلال می‌تواند استراماچونی را به خدمت بگیرد: مصوبه ممنوعیت ورود خارجی‌ها  قبل از مذاکره مدیران باشگاه استقلال با مربی ایتالیایی بوده است. استراماچونی بهمن ماه گذشته باشگاه استقلال را ترک کرد و این عمل فسخ قرارداد را نشان می‌دهد. باشگاه استقلال فقط می‌تواند با یک مربی قرارداد ببندد. به هر حال کارت سرمربیگری برای مجیدی صادر شده است. اگر باشگاه استقلال قصد داشته باشد استراماچونی  را به خدمت بگیرد باید قرارداد جدید با او ببندد و قرارداد قبلی این مربی با استقلال قابل قبول نیست. نورشرق رئیس کمیته تعیین وضعیت هم بیان کرد که فسخ قرارداد استراماچونی محرز است و عقد قرارداد جدید با این مربی  امکان پذیر نیست.

او درباره اینکه ممنوعیت ورود خارجی‌ها مورد تایید فیفا است، گفت:  فیفا دخالتی در قوانین کشور‌ها نمی‌کند. پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه استقلال هنوز بسته است و مدیران این باشگاه زودتر اقدام کنند. اگر این باشگاه تا چند ساعت دیگر نتواند پرونده‌های حقوقی خود را حل کند نمی‌تواند از بازیکنان جدید در لیگ قهرمانان آسیا استفاده کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.