رشد ۱۰ درصدی حمل و نقل کالا در کرمان

رییس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت: طی ۵ ماهه نخست امسال حدود ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا از مبداء استان کرمان به دیگر استان‌ها حمل شده که این میزان جابه جایی نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ با رشد ۱۰ درصدی همراه بوده است.

حمل و نقلبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، اسماعیل محمدی، رییس اداره حمل و نقل کالای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت: طی ۵ ماهه اول امسال حدود ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تن کالا از مبداء استان ما به دیگر استان‌ها حمل شده که این میزان جابه جایی نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ با رشد ۱۰ درصدی همراه بوده است.

او کالا‌های حمل شده طی پارسال را گندله، کنستانتره سنگ آهن، سنگ آهن، آهن اسفنجی، گازوئیل، بنزین، سیمان کیسه ای، انواع بنزین، سیمان فله، شمش فولاد وغیره عنوان کرد و افزود: ده کالای عمده جابه جاشده از مبدا استان در پنج ماهه امسال نیز بر همین روند بوده است.

محمدی تصریح کرد: این مقدار بار با ۱۹۰ شرکت حمل و نقل کالای فعال در استان حمل شده و عمده بار حمل شده، کالا‌های معدنی، صنعتی و تولیدی است که نشان دهنده ماهیت و میزان تولید صنعتی نسبت به تولیدات کشاورزی در شمال استان است.

او بیشترین مبدا کالا‌های حمل شده را با توجه به وجود معادن متعدد و کارخانجات صنعتی به ترتیب شهرستان‌های سیرجان، کرمان و زرند اعلام کرد و گفت: عمده محصولات جابه جا شده به مقاصد استان‌های هرمزگان، اصفهان، یزد و سیستان و بلوچستان بوده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار