نیوزویک: علی‌رغم مباهات ترامپ به نرخ بالای اشتغال، بیکاری در آمریکا رو به افزایش است

یک نشریه آمریکایی با اشاره به تداوم نرخ بیکاری دائمی شهروندان این کشور، از تعریف و تمجید‌های دونالد ترامپ در خصوص رشد بخش اشتغال انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه آمریکایی نیوزویک می‌نویسد علی‌رغم ادعا‌های رئیس جمهور درباره افزایش آمار اشتغال، شانس ورود افراد به بازار کار همچنان سیر نزولی خود را ادامه می‌دهد.

نشریه نیوزویک با اشاره به توئیت اخیر دونالد ترامپ نوشت او در پیامی با مباهات از افزایش آمار اشتغال در ماه اوت تا مرز ۱.۴ میلیون نفر و کاهش نرخ بیکاری به زیر ۱۰ درصد می‌گوید، این در حالیست که داده‌های اصلی از افزایش اخراج‌های دائمی شهروندان ما از محل کار خود به بیش از نیم میلیون نفر حکایت دارد.

ترامپ در حالی با مباهات از افزایش نرخ اشتغال در کشورش سخن می‌راند که آژانس فدرال آمریکا تعداد کسانیکه برای همیشه از محل کار خود اخراج شده اند را ۵۳۴ هزار نفر اعلام کرد. در نتیجه با احتساب آمار پیشین، در مجموع ۳.۴ میلیون نفر در آمریکا شغل خود را طی این مدت از دست داده اند که در مقایسه با آمار ماه فوریه افزایش ۱.۳ میلیون نفری را نشان می‌دهد.

همچنین اداره کار آمریکا شانس ورود به بازار کار را برای شهروندان آمریکایی کم اعلام کرد. بنا بر این آمار، این رقم ماه گذشته ۲۶۳ هزار نفر کاهش داشته و به ۲.۱ میلیون نفر رسیده است.

رئیس جمهور آمریکا که دو ماه سرنوشت ساز انتخاباتی را پیش رو دارد به تازگی در توییتی آمار اشتغال کشورش را فوق العاده توصیف کرد و نوشت تنها در ماه اوت ۱.۳۷ میلیون فرصت شغلی جدید ایجاد شد و نرخ بیکاری به کمتر از ۸.۴ درصد رسید. آمار‌ها بسیار بهتر از آن چیزی است که انتظار می‌رفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار