تصویب ۳۳ مصوبه در کمیته‌های ارزی خراسان رضوی

۳۳ مصوبه در کمیته‌های اقدام و پایش تعهدات ارزی در خراسان رضوی تصویب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علیرضا عزیزی سرپرست خدمات بازرگانی اتاق بازرگانی مشهد گفت: کمیته‌های پایش تعهدات و اقدام ارزی خراسان رضوی، ۶ جلسه مشترک برگزار کردند که در این جلسات ۲۲ پرونده از فعالان اقتصادی بررسی شد و ۳۳ مصوبه نیز به تصویب رسید.

او افزود: موارد مهمی که به اتاق ایران، گمرک، شورای هماهنگی بانک‌ها و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارسال شد عبارتند از؛ لزوم کاهش تفاوت نرخ ارز بین سامانه نیما و سنا، لزوم زمینه سازی برای امکان واردات کسانی که نتوانستند تعهدات ارزی را ایفا کنند و امکان صادرات برای آنها تعلیق شده است و افزایش مدت زمان انجام تعهدات ارزی به ۴ ماه.

سرپرست خدمات بازرگانی اتاق بازرگانی مشهد ادامه داد: از صادرکنندگانی که تعهدات خود را ایفا نکرده اند، درخواست کردیم تا مستندات خود را به این کمیته‌ها ارائه دهند تا موضوع را از طریق استان پیگیری کنیم.

بیشتر بخوانید


عزیزی به درخواست دسترسی به سامانه نیما در استان به عنوان یکی دیگر از دغدغه‌های فعالان اقتصادی اشاره و بیان کرد: هم اکنون هیچ یک از سازمان‌های استانی متولی نظیر گمرک، صمت و حتی شعب بانک‌ها به سامانه مذکور دسترسی ندارند تا از مقدار تعهدات ایفا شده توسط صادرکنندگان آگاهی یابند. چنانچه این امکان فراهم شود، بهتر می‌توان برای رفع مشکلات ارزی اقدام کرد.

او با اشاره به بحث ارزش گذاری کالا در گمرک و زمان بر بودن این پروسه به عنوان یکی دیگر از مباحث مورد تاکید فعالان اقتصادی استان یاد و تصریح کرد: پیشنهاد دادیم تا نرم افزاری تعریف و روند ارزش گذاری به روز انجام شود.


انتهای پیام//ف. ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.