تاکید وزرای دفاع هند و چین بر حفظ امنیت مرزی

وزرای دفاع هند و چین بر برداشتن گام‌هایی مشترک برای کاهش تنش در مرز مشترک دو کشور به منظور تضمین امنیت و ثبات در منطقه تاکید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  آرتی عربی، «وی وینگ خه» وزیر دفاع چین و «راجنات سینگ» وزیر دفاع هند در پایان دیدار خود در مسکو، پایتخت روسیه بر حفظ امنیت و ثبات در مرز مشترک دو کشور تاکید کردند.

خبرگزاری شینهوا به نقل از وزیر دفاع چین اعلام کرد: دو طرف باید در سریعترین زمان ممکن گام‌هایی مشترک برای کمک به کاهش تنش در مرز چین و هند و تضمین امنیت و ثبات در منطقه بردارند.

دو طرف در حاشیه نشست وزرای دفاع کشور‌های عضو انجمن کشور‌های مستقل، سازمان پیمان امنیت جمعی و سازمان همکاری شانگهای که دیروز (جمعه) در مسکو برگزار شد، دیدار کردند.

«مانوج موکوند ناروانه» فرمانده ارتش هند  نیز در سفر به منطقه لداخ، جایی که نیرو‌های این دو کشور هسته‌ای ماه‌هاست در آنجا مستقر شده‌اند، گفت: اوضاع در خط مرزی میان هند و چین کمی متشنج است.

او امروز گفت اطمینان دارد اختلافات مرزی این کشور با چین در غرب هیمالیا را می‌توان از طریق گفتگو حل کرد.

وزارت دفاع هند دهم شهریور از وقوع درگیری‌های جدید با ارتش چین در منطقه مرزی «لداخ» خبر داد جایی که هند نیروهایش را برای جلوگیری از هرگونه حمله چین مستقر کرده است.

پیش از این نیز هند بر تداوم رایزنی‌ها میان نظامیان و دیپلمات‌های دو کشور برای تضمین بازگشت صلح و آرامش به صورت کامل و دائم در مناطق مرزی تاکید کرده بود.

حدود دو ماه پیش درگیری شدیدی میان نیرو‌های هند و چین در منطقه مرزی لاداخ در هیمالیا به وجود آمد که در آن ۲۰ نظامی هندی کشته شدند و چین هم تلفاتی را بدون بیان آمار گزارش داد. در این درگیری هر دو طرف یکدیگر را مقصر دانستند و موجب ایجاد تنش میان دو کشور شد.

پس از چند هفته تشدید تنش میان هند و چین به توافقی درباره ادامه دادن گفتگو‌ها از طرف نمایندگان ویژه دو طرف برای برقراری صلح و امنیت در مناطق مرزی حاصل شد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار