آمادگی برای آغاز تحصیلی متفاوت در خراسان شمالی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: آماده ایم سال تحصیلی را با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، به خوبی آغاز کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،    عباس سعیدی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی با  اعلام آمادگی مدارس استان برای پذیرش دانش آموزان گفت: قائل به حضور دانش آموزان در مدارس برای اثرگذاری بشیتر تحصیلی هستیم و برای تحقق آن، اولیای آنان فراخوان لازم را دریافت کرده اند و دانش آموزان به دسته‌های مختلف تقسیم بندی شده اند همچنین مدارس پرشمار روستایی و عشایری داریم که با توجه به ۴۰ تا ۵۰ نفره بودن شمار دانش آموزان، با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی می‌توانند حضوری در کلاس درس حاضر شوند.

عباس سعیدی والدین را به مشورت دادن و مشارکت در امر آموزش دعوت کرد و افزود: شنبه در هر مدرسه ۵۰ تا ۶۰ دانش آموز حاضر می‌شوند و کسانی هم که فراخوان را دریافت نکرده اند، در روز‌های دیگر به تدریج حاضر خواهند شد.

او  زمان ۳۵ دقیقه‌ای کلاس‌های درس، تشکیل کلاس‌های زیر ده نفر و تداخل نیافتن زنگ تفریح کلاس‌ها را از راهکار‌های پیش بینی شده برای پیشگیری از بیماری عنوان کرد.


بیشتر بخوانید 


مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه تضمین سلامت دانش آموزان در مدرسه، وظیفه آموزش و پرورش است افزود: استدعای ما نظارت کردن والدین بر رعایت شیوه نامه‌ها و مشورت دادن است.

سعیدی افزود: قرار شد برای ثبت نام پیش دبستانی‌ها هم در نرم افزار شاد، ملاحظاتی در نظر گرفته شود.

او گفت: معلمان هم آموزش‌های لازم را فراگرفته اند و در مواردی که احساس ضعف کنند، باید خود را تقویت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان درباره سیمکارت رایگان هم گفت: براساس اعلام وزیر آموزش و پرورش، این سیم کارت‌ها هفته آینده بین دانش آموزان توزیع خواهد شد.

سعیدی افزود : طبق نظر کارشناسان، چهار ساعت آموزش حضوری دانش آموزان پایه اول در هفته، تحصیل را اثرگذارتر می‌کند.

سعیدی گفت: درباره بهای سرویس‌های مدارس و نحوه اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی در این سرویس ها، هفته آینده در کارگروه ماده ۱۸ استان و شهرستان‌ها تصمیم گیری خواهد شد.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.