استرالیا از افزایش تهدیدات سایبری علیه این کشور خبر داد

وزیر دفاع استرالیا اعلام کرد در ماه‌های اخیر حملات سایبری علیه این کشور به شدت افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، لیندا رینولدز، وزیر دفاع استرالیا، امروز پس از انتشار نخستین تهدید درباره امنیت سایبری استرالیا، گفت در ماه‌های اخیر حملات سایبری علیه این کشور افزایش یافته است.

او افزود در گزارش تهدید امنیت سایبری آمده است تنها در یک روز ۴۵۰۰ تلاش برای هک کردن انجام شده است.

رویترز به نقا از منابع خبری اعلام کرد استرالیا معتقد است چین مسئول این حملات است. این در حالی است که پکن اعلام کرده است هیچ نقشی در این رابطه ندارد.

رینولدز به خبرنگاران گفت: «من امروز می‌توانم به همه شما اطمینان دهم از اوایل سال جدید تاکنون تهدید کم نشده است و بلکه افزایش یافته است.»

اولین گزارش تهدید امنیت سایبری استرالیا که روز جمعه منتشر شد، نشان می‌دهد که مقامات به ۲، ۲۶۶ حادثه پاسخ داده‌اند و در ۱۲ ماه منتهی به ۳۰ ژوئن ۵۹، ۸۰۶ گزارش جرایم سایبری دریافت کرده‌اند. در این گزارش به دو دوره قابل توجه حمله اشاره شده است.

در اکتبر سال ۲۰۱۹، بدافزاری به نام Emotet اطلاعات حساس شخصی و مالی را هدف قرار داد. در اوج این حملات، استرالیا ۴۵۰۰ مورد تلاش برای هک کردن اطلاعات را در یک روز ثبت کرده است.

دومین افزایش در ماه آوریل بوده است و آژانس اطلاعات سایبری استرالیا گفت جنایتکاران از شیوع بیماری کووید-۱۹ بهره‌برداری کردند.

این گزارش برجسته‌ترین حمله به فضای سایبری استرالیا، حمله به پارلمان و سه حزب بزرگ سیاسی این کشور در فوریه سال ۲۰۱۹ را شامل نمی‌شود.

رویترز گزارش کرد استرالیا به این نتیجه رسیده است که چین مسئول این حمله بوده است.

استرالیا هرگز به طور علنی منبع این حمله را معرفی نکرد. با این حال، چین انکار کرد که مسئول انجام این حمله است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار