آمریکا چندین نهاد و شخصیت را به بهانه ارتباط با پتروشیمی ایران تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا چند شرکت ایرانی، اماراتی و چینی و همچنین چندین شخصیت را به بهانه تسهیل فروش محصولات پتروشیمی به ایران تحریم کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم چند شرکت بین‌المللی به بهانه تسهیل فروش محصولات پتروشیمی ایران خبر داد.

نهادها و شرکت های تحریم شده ایرانی، اماراتی و چینی هستند. بر اساس بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا، ۶ شرکتی که تحریم‌های پیشین واشنگتن علیه صنعت پتروشیمی ایران را نادیده گرفته‌اند، متحمل تحریم‌های ثانویه آمریکا شدند. نهادهای مذکور به دلیل همکاری با شرکت پتروشیمی تیرلیانس که از ابتدای سال‌جاری میلادی تحت تحریم آمریکا قرار گرفت، مورد هدف تحریم‌های ثانویه واشنگتن قرار گرفتند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا طی بیانیه‌ای در این‌باره، مدعی شد: «فروش محصولات پتروشیمی جزو منابع اصلی درآمد رژیم ایران است و به این رژیم برای کسب منابع مالی جهت حمایت ثبات‌زدا از رژیم‌های فاسد و گروه‌های تروریستی در سراسر خاورمیانه و اخیراً ونزوئلا کمک می‌کند».

 وزارت خارجه آمریکا نیز همزمان از تحریم ۵ شرکت و ۳ شخص به بهانه ارتباط با صنعت پتروشیمی ایران خبر داد. وزارت خارجه آمریکا به بهانه مدعی شده که شخصیت‌های حقیقی و حقوقی تحریم شده، اقدام به خرید، اکتساب، فروش، بازاریابی یا انتقال نفت ایران کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار