حاتمی در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

برای ساماندهی پایگاه‌های خبری هنوز راهکار مشخصی نداریم

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تأثیر فیک‌نیوزها بر جامعه گفت: برای ساماندهی پایگاه‌های خبری هنوز راهکار مشخصی نداریم.

در حال تکمیلحسین حاتمی، دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به فیک‌نیوزها و راهکارهای مقابله با آنها اظهار کرد: فضای مجازی تا حدودی از به هم‌ریختگی و آشفتگی‌های آزاردهنده و خاصی برخوردار است و متأسفانه در بحث ساماندهی پایگاه‌های خبری هنوز راهکار و افق مشخصی نداریم.

او ادامه داد: تأثیرگذاری فضای مجازی در حوزه خبررسانی، خارج از دایره پایگاه‌های خبری موثق و معتبر است و خوشبختانه امروز مردم به خرد رسانه‌ای دست پیدا کرده‌اند.


بیشتر بخوانید

دبیر کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: با وجود آگاهی و خرد رسانه‌ای در جامعه، مردم دیگر به هر خبر انتشار یافته‌ای به عنوان یک سند معتبر نگاه نمی‌کنند،  البته نمی‌توان گفت که فیک‌نیوزها بی‌تأثیر هستند، اما این تأثیرگذاری بر اساس تجربه عینی جامعه به حداقل رسیده است.

حاتمی گفت: هر خبری که توسط فیک‌نیوزها و سامانه‌های غیرمجاز منتشر می‌شود، در محفل اعتبار و توجه عمومی نخواهد بود؛ اما لازم است که دامنه فعالیت فیک نیوزها کاهش یابد و برای آنها چاره‌ای اندیشیده شود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار