ماتئوس: گواردیولا بار‌ها شکست خورده است

اسطوره باشگاه بایرن مونیخ از پپ گواردیولا به دلیل "انحراف از فرمول پیروزی و خود محوری" انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،   لوتار ماتئوس، اسطوره باشگاه بایرن مونیخ با انتقاد از پپ گواردیولا مدعی شده سرمربی تیم فوتبال منچستر سیتی پس از ترک بارسلونا، بار‌ها و بار‌ها متحمل شکست شده و  از او به عنوان یک سرمربی خود محور یاد کرد.

گواردیولا پس از پذیرش هدایت بارسلونا در سال ۲۰۰۸، به سرعت خودش را به عنوان یک مربی موفق ثابت کرد. او با جا انداختن فلسفه تیکی تاکا در ترکیب آبی اناری پوشان موفق شد ۱۴ جام قهرمانی کسب کند.  

او در سال ۲۰۱۳ هدایت بایرن مونیخ را برعهده گرفت، اما در لیگ قهرمانان نتوانست انتظارات را برآورده کند و از این تیم جدا شد. گواردیولا از سال ۲۰۱۶ که به اتحاد نقل مکان کرد نیز با همین مشکل مواجه شد، زیرا ناکامی‌های او در مسابقات اروپایی، موفقیت هایش در رقابت‌های داخلی را تخت شعاع قرار داد.  

سیتیزن‌ها با هدایت سرمربی اسپانیایی خود ۲ بار قهرمان لیگ برتر شدند، اما هیچ وقت نتوانستند از مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا فراتر بروند.

گواردیولا در بازی مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، ترکیب ۳-۳-۴ تیمش را به ترکیب بیگانه ۳-۴-۳ تغییر داد و عنصر‌های هجومی تیمش مانند فیل فودن، ریاض محرز، برناردو سیلوا و داوید سیلوا را نیمکت نشین کرد.  

لیون پس از دریافت گل اول، با ارائه عملکرد استادانه در ضد حملات موفق شد ۳ بار دروازه منچستر سیتی را باز کند تا آخرین ناکامی شاگردان گواردیولا در رقابت‌های اروپایی رقم بخورد.  

لوتار ماتئوس معتقد است گواردیولا باید تکبر را کنار بگذارد و به فرمول پیروزی پایبند باشد تا از ناکامی‌های بیشتر جلوگیری کند.   مدافع سابق بایرن مونیخ و تیم ملی آلمان در این باره اظهار داشت: گواردیولا همیشه می‌خواهد در بازی‌های بزرگ کار‌های خاصی انجام دهد. پپ با سیستمی که در بارسلونا داشت موفق بود، اما در بایرن مونیخ و منچستر سیتی تغییرات زیادی در فلسفه کاری اش ایجاد کرد و بار‌ها و بار‌ها شکست خورد.


بیشتر بخوانید:


ماتئوس افزود: گواردیولا همیشه می‌خواهد نشان دهد که می‌تواند بهتر عمل کند. من می‌خواهم به او بگویم پپ! تو مربی بزرگی هستی، اما لطفا سیستم خودت را حفظ کن!

او گفت: من گواردیولا را خود محور توصیف می‌کنم. بله! واژه تندی است، اما به دلیل کار‌هایی که گواردیولا انجام داده، او را خود محور توصیف می‌کنم. گواردیولا همیشه از لواندوفسکی در پست وینگر چپ استفاده می‌کرد که هیچ وقت هم جواب نداد.  

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار