رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

آموزش‌های سنتی در کشور جوابگو نیست

منادی گفت: آموزش‌های سنتی در کشور جوابگو نیست و باید روش‌های نوین را هم به کار بگیریم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در دومین روز از سی و چهارمین اجلاس سالانه آموزش و پرورش با اشاره به سه درخواست رئیس جمهور در مورد شروع سال تحصیلی جدید اظهار کرد: درخواست اول درباره سیم کارت‌های دانش‌آموزی، درخواست دوم به اینترنت دوم و درخواست آخر مربوط به تهیه لپ تاپ و ابزار‌های الکترونیکی برای استفاده در زمینه آموزش مجازی بود.

او ادامه داد: مجلسدر مورد سند تحول بنیادین با آموزش و پرورش هم راستا خواهد بود و جلسات تخصصی هم در این مورد برگزار شده است.

منادی به موضوع عدالت آموزشی اشاره کرد و گفت: از طریق شبکه شاد برای تحقق عدالت آموزشی و وسیع شدن گستره آن تلاش می‌کنیم و سعی داریم که حتی یک نفر هم از تحصیل باز نماند.

فرهنگیان باید به سواد رسانه‌ای و آموزش‌های نوین مجهز شوند

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: آموزش‌های سنتی در کشور جوابگو نیست و باید روش‌های نوین را هم به کار بگیریم. از طرفی فرهنگیان و معلمان هم باید به سواد رسانه‌ای و آموزش‌های نوین مجهز شوند.

او با اشاره به موضوع معیشت فرهنگیان تصریح کرد: معلمان باید تمام تمرکز خود را برای آموزش به دانش آموزان به کار گیرند و نباید دغدغه مالی باعث شود تا آن‌ها به کار دوم روی آورند ضمن اینکه تهیه مسکن فرهنگیان هم موضوع مهم دیگری است که در این مورد گام‌هایی برداشته شده است برای رفع این مشکل همچنان نیازمند کمک‌های هیئت دولت هم هستیم.

منادی در مورد توجه به ساختمان مهد کودک‌ها گفت: همانطور که مقام معظم رهبری هم روز گذشته به اهمیت مهد کودک‌ها و پیش دبستانی‌ها تاکید داشتند باید این موضوع را مورد توجه قرار دهیم و مهد کودک‌ها در بهترین فضا‌های نهاد‌ها و ادارات شکل گیرند. همچنین از لحاظ آموزشی در شرایط مناسبی باشند تا مدرسه و تعلیم و تربیت برای کودکان خوشایند شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار