درگیری‌های مرزی در منطقه «لاداخ» همچنان ادامه دارد؛

کشته‌شدن یک عضو تبتی ارتش هند در درگیری با چین

بنابر اعلام خبرگزاری اسپوتنیک، یک سرباز تبتی نیروهای ویژه هند در درگیری اخیر مرزی با چین کشته شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در دور دیگری از درگیری‌های شبانه که ۲۹ و ۳۰ اوت بین نیرو‌های نظامی چین و هند در دره «چوشول» در شرق «لاداخ» رخ داد، دو کشور یکدیگر را به تخطی و عبور از «خط کنترل واقعی» بین دو طرف متهم کرده‌اند. پیشتر و در درگیری‌های اواسط ژوئن در دره «گالوان» ۲۰ سرباز هندی کشته شدند.

بر اساس گزارش ها، در این درگیری‌ها یک سرباز تبتی نیرو‌های ویژه مرزی هند کشته شده است. گفته می‌شود نیرو‌های چینی در ماموریت گشت زنی شنبه شب وی را از ناحیه گردن هدف قرار دادند. البته ارتش هند هنوز این گزارش را تایید نکرده است.

نیرو‌های ویژه مرزی هند یک واحد چترباز زبده است که توسط داوطلبان جامعه ۱۲۰ هزار نفری پناهجویان تبتی در هند اداره می‌شود.

این گزارش حاکی از آن است که در جریان نزاع و درگیری فیزیکی بین سربازان هندی و چینی در دره چوشول، سربازان تبتی مستقر در نزدیکی آن محل برای جلوگیری از ساخت و ساز‌های سربازان ارتش آزادیبخش خلق چین وارد عمل شدند.

درگیری میان تبتی‌ها و چینی‌ها به دهه ۱۹۶۰ باز می‌گردد که پکن ادعا کرد تبت بخشی از قلمرو آن است. در نتیجه این درگیری‌ها شمار کثیری از ساکنان این منطقه آنجا را ترک کرده‌اند. از آن زمان، تبتی‌ها به همراه رهبر معنوی‌شان دالایی لاما در هند در تبعید به سر می‌برند و در ارتش هند به خدمت گرفته می‌شوند. دولت تبت مرکزی در «دارامشالا» در هند بار‌ها اقدامات چین و سیاست‌های اخیر اعلام شده توسط شی جین پینگ، رئیس جمهور چین را محکوم کرده است. آن‌ها حتی پیشنهاد داده بودند که تبتی‌های بیشتری برای جنگ با چینی‌ها به خدمت گرفته شوند.

هند و چین از هفته آخر آوریل درگیری مرزی داشته‌اند. نیرو‌های دو طرف از آن زمان درگیر نزاع و کشمکش بوده‌اند. درگیری ۱۵ ژوئن به خشونت کشیده شد و ۲۰ سرباز هندی کشته شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار