۶۹ دوربین کنترل در جاده‌های گلستان فعال است

معاون برنامه ریزی و سیستم‌های هوشمند سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور گفت: ۶۹ دوربین کنترل سرعت و پلاک خوان، نظارت تصویری و توزین در حال حرکت در جاده‌های گلستان فعال است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، فرامرز مداح معاون برنامه ریزی و سیستم‌های هوشمند سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در مراسم افتتاح ۳۱ سامانه هوشمند در گلستان گفت: هم اکنون هزار و ۵۴۰ دوربین کنترل سرعت و پلاک خوان در محور‌های مواصلاتی کشور فعال است که ۶۹ فقره از آن‌ها  در استان گلستان قرار دارد.

مداح افزود: همچنین ۸۵۰ دوربین نظارت تصویری و حدود ۵۴ سامانه توزین در حرکت نیز، در راه‌های کشور فعال هستند.

او هدف از نصب و راه اندازی این سامانه‌ها را، افزایش ایمنی جاده‌ها و خدمات دهی و حفاظت از جان مردم در حین تردد بیان کرد و افزود: هدف دیگر از نصب این سیستم ها، اطلاع رسانی وضعیت راه‌ها و وضعیت جوی به مردم برای برنامه ریزی بهتر سفر‌های برون شهری آن‌ها بوده است.

مداح گفت: حفاظت از رویه و ابنیه فنی راه‌ها و صرفه جوبی در اعتبارات، نقش بسزا یی در کاهش قاچاق کالا و افزایش انگیزه بخش‌های کاری مرتبط دارد که از اهداف دیگر نصب و توسعه سامانه‌های هوشمند جاده‌ای بویژه در ایام بیماری کرونا می‌باشد.

او گفت: با نصب و راه اندازی این سامانه‌ها در محور‌های مواصلاتی کشور، سایر دستگاه‌های امنیتی و انتظامی نیز می‌توانند از اطلاعات آن برای مدیریت و برنامه ریزی بهتر استفاده کنند.
 
۶۹ دوربین کنترل در جاده‌های گلستان فعال است
 
 
مهدی میقانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان نیز در این مراسم گفت: این ۳۱ سامانه هوشمند جاده‌ای با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال در راه‌های شریانی و ترانزیتی استان به بهره برداری رسید.

این مقام مسئول گفت: این سامانه‌ها شامل ۲۲ دوربین ثبت تخلفات عبور و مرور، ۸ دوربین نظارت تصویری و یک سامانه توزین در حرکت می‌شود که براساس اولویت بندی در محور‌های شریانی و ترانزیتی استان نصب و راه اندازی شده و توسعه یافته اند.

او ادامه داد: با نصب و توسعه این سامانه ها، هم اینک در ۵۵۰ کیلومتر از راه‌های شریانی و ترانزیتی استان ۴۲ دوربین ثبت تخلفات، ۲۵ دوربین نظارت تصویری و دو سامانه توزین در حرکت فعال است.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.