رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی مطرح کرد؛

اضافه شدن درس آموزش تلفیقی برای دانشجومعلمان از مهر ۹۹

عظمتی گفت: جهت آماده کردن معلمان برای مواجهه با شرایطی مانند کرونا درس آموزش تلفیقی برای دانشجومعلمان ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا عظمتی رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در دومین روز از سی و چهارمین اجلاس سالیانه آموزش و پرورش درباره زیرساخت‌های آموزشی آموزش از راه دور، اظهار کرد: ۶۴/۴ درصد از مردم کشور از اینترنت استفاده می‌کنند که این رقم به ترکیه نزدیک است، اما در کشور‌های برخوردار از حیث آموزش هم مانند فرانسه پوشش دهی حدود ۸۰ درصد است.

او ادامه داد: ۷۴ درصد از خانواده‌های ایرانی به کامپیوتر دسترسی دارند و طبق آمار‌ها ۷۹/۶ درصد خانوار‌ها اینترنت در خانه دارند. اینکه در همه کشور‌های برخوردار استفاده صد در صدی از اینترنت وجود دارد درست نیست.

عظمتی بیان کرد: کشور‌های مختلف در مواجهه با کرونا برای زیرساخت‌های آموزشی بدون استثنا از ظرفیت صدا و سیما استفاده کردند. همچنین پلتفرم‌های بومی هم دارند همانطور که ما از اپلیکیشن شاد استفاده کردیم.

رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در مورد موضوع کرونا و تاثیر آن بر برنامه ریزی درسی اظهار کرد: در این دوران درسی به نام آموزش تلفیقی در حیطه دروس صلاحیت حرفه‌ای معلمان پیش بینی کرده‌ایم که معلمان را آماده می‌کند تا توان مواجهه با شرایطی مانند شیوع کرونا را داشته باشند و بر آموزش‌های تلفیقی اشراف پیدا کنند که این درس از مهر برای دانشجویان ارائه می‌شود.

جذب ۷۷ هزار دانشجو معلم و مهارت آموز در سال تحصیلی جدید

در ادامه حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه امثال ۲۱ هزار نیروی جدید از طریق این دانشگاه وارد کلاس‌های درس می‌شوند تصریح کرد: علاوه بر آن سال آینده هم ۴۰ هزار نیروی جدید را به آموزش و پرورش اضافه می‌کنیم.

او ادامه داد: امسال ۷۷ هزار دانشجو و مهارت آموز دوره یک ساله جذب می‌کنیم که آموزش‌های آن‌ها از طریق فضای مجازی خواهد بود و حتی به شبکه شاد هم متصل خواهیم شد. علاوه بر آن ۱۰ سامانه LMS در حال تکمیل سرور‌ها هستند که آن‌ها را مورد بهره برداری قرار دهیم و با وجود تمهیدات اندیشیده شده می‌توانیم آبان ورودی‌های جدید را جذب کنیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه امتحانات در نیم سال تحصیلی گذشته به موقع انجام شد گفت: امثال هم چنین شرایطی داریم و پودمان سوم مهارت آموزان هم که تا آخر آذرماه خواهد بود از طریق آنلاین و حضوری ارزشیابی می‌شود. همچنین امسال با تمهیدات اندیشیده شده ۵۴ میلیارد تومان آورده برای دانشگاه داشتیم.

خنیفر همچنین به اجرای طرح ۳۱۳۱ مبنی بر راه اندازی موزه‌های تعلیم و تربیت در هر یک از استان‌های کشور اشاره و اظهار کرد: اولین موزه امروز در استان همدان افتتاح شد که می‌تواند برای دانش آموزان و حتی توریست‌هایی که به کشور ما می‌آیند جذابیت خاص خود را داشته باشد.

تعطیلی ۴۳ درصد مدارس دنیا به دلیل شیوع کرونا

در ادامه غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور با اشاره به اینکه کرونا موجب شد تا ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون محصل در سراسر دنیا با تعطیلی مراکز آموزشی خود مواجه شوند اظهار کرد: در این شرایط برخی کشورها، چون ایران در شرایط تعطیلی بین دو سال تحصیلی هستند برخی کشور‌ها مدتی مدارس را بستند و اکنون با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بازگشایی داشتند. در گروه سوم از کشور‌ها برخی مدارس تعطیل و برخی بازگشایی شدند و به طور کلی ۳۴ درصد مدارس همچنان در تعطیلی به سر می‌برند.

او تصریح کرد: در بازگشایی مدارس چارچوب‌های کلی نظیر گفت‌وگو و ارتباط گیری اجتماعی، ایمنی و سلامت، تامین منابع مالی و آماده سازی معلمان مورد توجه است. همچنین در طرح تحولی شبکه مدارس صلح و دوستی آیسسکو این مسائل مورد توجه قرار گرفته است بر مبنای گفت‌وگوی دانش آموزان کشور‌های مختلف فعالیت خود را دنبال می‌کند.

رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور در تشریح بیشتر این طرح گفت: در این پروژه مدارس جهان اسلام به هم وصل می‌شوند و پروژه‌های مشترک زیست محیطی را دنبال می‌کنند که ماهم در قالب پروژه‌ای ملی کار را آغاز کردیم و در هر پروژه ۵ مدرسه از هر استان به عضویت در آمدند.

کریمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به موضوع تحصیل دانش آموزان پناهنده در کشور اشاره و تصریح کرد: با توجه به دستور رهبر معظم انقلاب که هیچ کودک لازم التعلیمی نباید خارج از مدرسه باشد پوشش تحصیلی دانش آموزان اتباع خارجی را مورد توجه قرار دادیم و حتی مقدمات صدور مدارس دانش آموزان اتباع بدون مدارک هویتی فراهم شده است که تا ۱۵ مهر فرصت دارند برای انجام اقدامات ثبت نام اقدام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار