هانی‌زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

سفر وزیر خارجه سوئیس به تهران؛ گشایش تبادل مالی در چارچوب اینستکس

کارشناس مسائل بین الملل گفت: سفر وزیر خارجه سوئیس به ایران با توجه به شکست اخیر آمریکا در فعالسازی مکانیسم ماشه می‌تواند پیامد خوبی داشته باشد.

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سفر وزیر خارجه سوئیس به ایران، گفت: این سفر در چارچوب وساطت مالی سوئیس بین اتحادیه اروپا با ایران قابل تجزیه و تحلیل است، از آنجایی که سوئیس یکی از کشور‌های مهم اتحادیه اروپاست و حلقه اتصالی بین ایران و اروپا تلقی می‌شود، لذا این سفر می‌تواند گشایش تبادل مالی در چارچوب اینستکس  ایجاد کند.

او افزود: سوئیس در گذشته هم در بسیاری از مشکلاتی که میان ایران و اتحادیه اروپا رخ می‌داد، وساطت کرده است و بسیاری از مسائل  را به لحاظ سیاسی و مالی حل می‌کرد، لذا به نظر می‌رسد که سفر وزیر خارجه این کشور به ایران با توجه به شکست اخیر آمریکا در فعالسازی مکانیسم ماشه می‌تواند پیامد خوبی داشته باشد.

هانی‌زاده با اشاره به اینکه معمولا آمریکا از طریق سوئیس پیغام‌های خود را به ایران ارسال می‌کند، گفت: ایران میانجیگری کشور دیگری را نمی‌ پذیرد، البته  ترامپ  هم که وضعیت شکننده‌ای دارد نمی تواند وارد مذاکره شود، چراکه کمتر از ۲ ماه به انتخابات ریاست جمهوری این کشور زمان باقی مانده است.


بیشتر بخوانید


ایگناتسیو کاسیس وزیر امور خارجه سوئیس هفته آینده از ۱۵ تا ۱۷ شهریور، برای شرکت در مراسم بزرگداشت یکصدمین سال حضور دیپلماتیک سوئیس در ایران، به تهران سفر می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار