اصفهان در جایگاه پنجم تولید گوشت قرمز کشور

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: در کشتارگاه‌های استان اصفهان روزانه ۱۰۰ راس گوساله کشتار و گوشت حاصل از آن تحویل شرکت پشتیبانی امور دام استان می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهرداد مردامند، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: با ممنوعیت واردات گوشت قرمز به کشور،برای تامین نیاز بازار مصرف،  روزانه ۱۰۰ راس گوساله کشتار و  بیش از ۴۰ تن گوشت حاصل از آن تحویل شرکت پشتیبانی امور دام استان می‌شود.


او افزود:  استان اصفهان  در جایگاه پنجم تولید گوشت قرمز کشور قرار دارد و  با تولید سالانه ۷۰ هزار تن از این محصول دامی تلاش می‌شود ۱۰ درصد از ذخایر استراتژیک کشور تامین شود.


مدیر شرکت پشتیبانی امور دام استان، ظرفیت این استان را در خرید گوشت قرمز حدود ۴ هزار تن بیان کرد و گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور، از ابتدای امسال، واردات ممنوع شد و تمام نیاز بازار کشور به گوشت قرمز باید از داخل تامین شود و برای تحقق آن، شرکت پشتیبانی امور دام برای خرید گوشت قرمز از اتحادیه دامداران و واحد‌های بسته بندی و واحد‌های گاوداری بزرگ با ظرفیت بالا اعلام آمادگی کرده و نزدیک به دو ماه گوشت قرمز خریده است.

علی اکبر نجفی، نرخ هر کیلوگرم گوشت قرمز مصوب تنظیم بازار کشور را ۷۲ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: از این طرح استقبال بسیار خوبی شده و دامداران، مازاد دام گاوداری‌های خود را به شرکت پشتیبانی امور دام تحویل می‌دهند.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.