در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آمادگی ایجاد شغل برای حاشیه نشینان با یک شرط خاص

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: آمادگی داریم برای افرادی که قصد دارند از حاشیه نشینی به روستای محل زندگی خود بازگردند، شغل ایجاد کنیم.

سید امیرحسین مدنی مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تلاش‌هایی برای حل مشکلات معیشتی کارگران کارخانه‌های تعطیل شده مثل هپکو و هفت تپه انجام شده است.

او با بیان اینکه مشکلات این افراد باید از جانب نهادهای دیگر حل شود و در این باره دیوان محاسبات و مجلس شورای اسلامی اقداماتی انجام داده‌اند تا واگذاری‌ها به زودی انجام شوند، گفت: بسیاری از حاشیه نشین‌ها در شرایط کرونا دچار بیکاری شده‌اند و عمده ترین دلیلش هم مهاجرت‌ اشتباه آن‌ها از روستاها به شهرها بوده است.

مدنی افزود: ما از طریق مجموعه تسهیلگران آمادگی داریم برای افرادی که قصد دارند از حاشیه نشینی به روستای محل زندگی خود بازگردند شغل ایجاد کنیم،  به شرط اینکه در ۲۳۵ شهرستانی باشند که تسهیلگران ما حضور دارند که شامل ۶۰ درصد کل شهرستان‌های کشور است.

او با بیان اینکه درصد قابل توجهی از مشاغل کشور در حوزه خدمات هستند و در دوران تعطیلی کشور مشاغل خدماتی آسیب دیدند، افزود: در این بین  معیشت کارگران فصلی  و رانندگان هم دچار مشکل شد که بنیاد برکت برای این افراد نیز فراخوان داد  که در صورت بازگشت به روستای خود، برای آن‌ها شغل ایجاد شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار