معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش مطرح کرد؛

تسویه پاداش پایان خدمت فرهنگیان تا آخر شهریور

ترکمن گفت: در حال رایزنی هستیم تا پاداش پایان خدمت فرهنگیان را یکجا تا آخر شهریور تسویه کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی الهیار ترکمن، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در دومین روز از سی و چهارمین اجلاس روسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور که به صورت مجازی برگزار می‌شود، با اشاره به اقداماتی که در راستای برنامه ریزی‌ها انجام شده است، اظهار کرد: تدوین و طراحی نظام برنامه ریزی با سه زیر نظام انجام شده است. این زیرنظام دارای سه سطح اجرایی ملی، استانی و منطقه‌ای است که بعد از تصویب در شورای معاونان وزارتخانه، ابلاغ خواهد شد.

او ادامه داد: سندتحول، برنامه ششم توسعه، برنامه وزیر به مجلس و برنامه سالانه در حال حاضر پیگیری می شوند و برای بازگرداندن انسجام اجرایی یک برنامه عملیاتی طراحی کرده ایم که اجرا، تحقق و نظارت بر ارزیابی آنها به درستی صورت گیرد.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش از پیگیری برنامه هفتم توسعه خبر داد و گفت: این برنامه آخرین سند در راستای افق چشم انداز ۱۴۰۴ است. برای این امر نیازمند مشارکت و نیازسنجی استان ها و مناطق هستیم تا برنامه هفتم بر اساس نیازهای بومی تدوین شود.

او جزئیات پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان را اعلام کرد و گفت: به استناد تبصره ماده ۲۱ ضوابط اجرایی قانون برنامه بودجه مقرر بود پاداش ها از محل فروش اموال منقول و غیرمنقول انجام شود که ما مخالف بودیم و با پیگیری ها در حال تامین از محل های دیگر است. ۳۷۰۰ میلیارد تومان نقدی به ما داده شده و برای ۳۷۰۰ میلیارد دیگر در حال رایزنی هستیم تا پاداش ها را یکجا تا آخر شهریور تسویه کنیم.

نقل و انتقال اضطراری از مخل ترین موارد در مدیریت منابع انسانی

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: نقل و انتقالات اصلی فرهنگیان نهایی شده و در مرحله صدور ابلاغ و کلاس بندی هستیم، نقل و انتقالات اضطراری نیز در حال انجام است. نقل و انتقال اضطراری از مخل ترین موارد در مدیریت منابع انسانی است. 

او افزود: در حوزه آموزش های ضمن خدمت نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است و به سمت آی تی بیس کردن آموزش ها در حال حرکت هستیم.

الهیار ترکمن بیان کرد:  تدوین بودجه سال ۱۴۰۰ هم جزو برنامه های آتی ماست، براین اساس بودجه ریزی در شرایط کرونایی، انقباضی خواهد بود. سیگنال هایی را دریافت کردیم که احتمالا بودجه ریزی استانی خواهد بود البته ممکن است که بودجه در مجلس به شکل استانی تصویب نشود.

او با بیان اینکه اقدامات خوبی در راستای بهبود معیشت فرهنگیان صورت گرفته است، گفت: رتبه بندی مهر۹۸، ۲۲۰۰ میلیارد تومان بار مالی داشت که با احتساب ضرایب به ۸۰۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ می رسد. اجرای ضرایب فصل دهم قانون برنامه نیز ۴۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۸ بار مالی داشت.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش ادامه داد: با اقدامات صورت گرفته کارکنان از لحاظ امتیازات تفاوتی با کارکنان سایر دستگاه‌ها ندارند و تفاوت ها برداشته شده است.

او در حوزه مدیریت منابع انسانی از ابلاغ های صوری انتقاد کرد و گفت: از سال ۹۸ آفت های ابلاغ های صوری را شناسایی کرده و در حال رفع آن هستیم. هر اداره کل یک دستگاه محسوب می‌شود و باید در این خصوص پاسخگو باشد، اکنون هم نقل و انتقالات را نهایی کردیم و در حال صدور ابلاغ و کلاس‌بندی هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار