زنوزی: می‌خواهند جام قهرمانی را به استقلال بدهند/ در پرونده ویلموتس تبانی رخ داده است

مالک باشگاه تراکتور درباره مسائل و حاشیه‌های فوتبال کشورمان توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا زنوزی مالک باشگاه‌های تبریزی درباره اینکه باشگاه ماشین سازی را به فرد دیگری واگذار کرده است، اظهار کرد: ما در گذشته با ارائه اسناد و مدارک اثبات کردیم که تک باشگاهی هستیم. محمد پور رضایی، تاجر تبریزی شرکت دارد و او باشگاه ماشین سازی را خریده است.

او درباره اظهارات سعادتمند مبنی بر اینکه زنوزی می‌داند که تیمش بازنده فینال جام حذفی است، اظهار کرد:  من سعادتمند را نمی‌شناسم، اما متاسفم برای این باشگاه بزرگ که از سوی افراد کوچک مدیریت می‌شود. به هر حال این فرد برای طرف مقابلش ارزش قائل نمی‌شود.  تیم بارسلونا هم با یکی از باشگاه‌های مالدیو بازی کند، هیچ وقت نمی‌گوید که ما برنده هستیم. متاسفم برای این مدیران که این گونه برخورد می‌کنند و رقیب مقابل را کم جلوه می‌دهند. ان شاالله بازیکنان ما در زمین مسابقه  و مستطیل سبز جواب این آقایان را می‌دهند.

ماشین سازی را به کسی فروختم که اهلیت داشته باشد 

او درباره موفقیت ماشین سازی با مالک جدید و اینکه شاهد ۲ قطبی شدن فوتبال تبریز خواهیم بود، گفت: من از  سیاست مالک جدید ماشین سازی اطلاعی ندارم و وظیفه ام این بود که ماشین سازی را به کسی بفروشم که اهلیت داشته باشد و از امکانات اقتصادی، اجتماعی و فنی برای مدیریت این باشگاه برخوردار باشد.

او درباره بازی فینال جام حذفی، گفت:  من نمی‌گویم صددرصد برنده هستیم و به بازیکنان تیم هم گفتم که تلاش خود را بکنید که ان شاالله پیروز شوید. هیچ تیمی نمی‌تواند بگوید که صددرصد برنده می‌شود، بارسلونا برابر بایرن مونیخ ۸ گل خورد و شکست سنگینی را متحمل شد.

الهامی با تیم تراکتور نتایج خوبی گرفته است 

مالک باشگاه تراکتور درباره وضعیت سرمربیگری این تیم در فصل آینده گفت: الهامی با تیم ما قرارداد دارد و نقل و انتقالات هم در پیش داریم، اما به خاطر بازی فینال نمی‌خواهیم تیم به حاشیه برود. الهامی هم خوب نتیجه گرفته است و باشگاه تراکتور بعد از خصوصی سازی برای اولین بار توانسته سهمیه آسیایی بگیرد و به فینال جام حذفی راه یابد.

برای حفظ ۳ کاپیتان ملی پوش خود تلاش می کنیم 

زنوزی گفت: من با حاج صفی صحبت کردم و برای این بازیکن پیشنهاد آمده است. همچنین ما با بازیکنان به صورت حرفه‌ای قرارداد بستیم و برای بازیکن آزاد شدن باید مبلغی بدهند. البته اسدی قرارداد ندارد، اما مابقی بازیکنان قرارداد دارند. سعی می‌کنیم ۳ کاپیتان ملی پوش خود را حفظ کنیم، چرا که آن‌ها بزرگ تیم ما هستند. البته اسدی قول داده در صورتی که به خارج از کشور نرفت در تراکتور بماند. ما دوست داریم که اسدی پیشرفت کند و به اروپا برود و خوشحال می‌شویم از طریق تراکتور به یک تیم  بزرگ خارجی انتقال یابد. متاسفانه برخی از بازیکنان به تیم‌های خارجی درجه دوم و سوم می‌روند که ان شا الله او این ریسک را نمی‌کند. 

زنوزی: عراقچی قصد داشت مظاهری را به تیم تهرانی ببرد/ می خواهند جام قهرمانی را به استقلال بدهند 

رضایت نامه مظاهری را صادر نمی کنیم 

او افزود: من از برخی از باشگاه‌های تهرانی گلایه دارم که با بازیکنان ما که قرارداد دارند وارد مذاکره می‌شوند و رشید مظاهری یکی از این بازیکنان است. عراقچی معاون وزیر امور خارجه به مظاهری زنگ زده است و به او گفته که کارش را در فلان باشگاه تهرانی درست کرده است و به این تیم برود. چرا سیاسیون وارد فوتبال می‌شوند؟ این کار درستی نیست. مظاهری با باشگاه تراکتور قرارداد دارد و به هیچ وجه رضایت نامه اش را نمی‌دهیم.

 مسائل پشت پرده برای اهدای جام قهرمانی به استقلال وجود دارد 

زنوزی درباره قضاوت موعود بنیادی فر در بازی فینال جام حذفی گفت: یکسری شبهاتی بابت قضاوت بنیادی فر در بازی استقلال و سپاهان وجود داشت و او در این بازی اشتباهاتی داشته است. به هر حال نباید اظهارات گل محمدی به کرسی نشانده شود که نتیجه دربی پایتخت طراحی و برنامه ریزی شده بود و جام را به استقلال بدهند. احساس می‌کنم که وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال این مسیر را در پیش گرفتند و به آقایان هشدار می‌دهم که این کار را نکرده و با آبروی فوتبال ایران بازی نکنند. استقلالی‌ها جوانمردانه به زمین مسابقه بیایند و فوتبال خود را انجام بدهند و در مستطیل سبز نتیجه بازی را رقم بزنند. یکسری مسائل پشت پرده‌ وجود دارد که بعضی‌ها قصد دارند یک جام را به استقلال بدهند و این کار درستی نیست. من ۲ باشگاه داشتم، اما امتیازاترا بین این ۲ باشگاه تقسیم نکردیم.

او افزود: من برای بنیادی فر احترام قائل هستم، اما به حرف و حدیث‌هایی که  در فضای مجازی و رسانه‌ها مطرح می‌شود اشاره می‌کنم. بنیادی فر داور خوبی است و از او عذرخواهی می‌کنم که چنین حرف‌هایی می‌زنم و نمی‌خواهم قضاوت قبل از جنایت کنم.

عده ای افراد به فیفا گزارش می دهند 

زنوزی درباره اینکه چرا فیفا هر بار فوتبال کشورمان را به تعلیق تهدید می‌کند، گفت: واقعیت این است که یک عده افراد در کشورمان وجود دارند که گزارشی از اقدامات انجام شده را به فیفا ارسال می‌کنند. به هر حال لفظ تعلیق  ابزاری برای برخی از افراد شده است تا در صورتی که  مسئولان ذیربط  بخواهند در کارشان دخالت کنند فشار می‌آورند که با ما کاری نداشته باشید که اگر  اقدامی انجام بدهید فیفا ما را تعلیق می‌کند. به نظرم فوتبال باید پاک سازی شود و عمل کننده‌ها در راس فوتبال قرار بگیرند. من در مورد پرونده ویلموتس به فدراسیون فوتبال هشدار دادم که سرمان در این مسئله کلاه رفته است و مواظب باشید که شما اشتباه نکنید. من معتقدم که تبانی در پرونده ویلموتس رخ داده است، همانطور که در پرونده‌های باشگاه تراکتور این اتفاق رخ داد. به هر حال حدود ۱۱ میلیون یورو باید به ویلموتس داده شود که ۲ میلیون یورو را دادند و مابقی از جیب ۸۰ میلیون نفر باید داده شود. من مشکلی ندارم و از جیب خودم جریمه‌های باشگاه تراکتور را می‌دهم، اما باشگاه‌های دولتی و فدراسیون فوتبال باید از جیب مردم جریمه‌ها را بپردازند.  

زنوزی: عراقچی قصد داشت مظاهری را به تیم تهرانی ببرد/ می خواهند جام قهرمانی را به استقلال بدهند

وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال خودشان را مالک می دانند 

زنوزی درباره جوابیه فدراسیون فوتبال به نامه فیفا گفت: فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش شکل نظارتی گرفته اند و این موضوع مشکلاتی را به وجود آورده است. آن‌ها  خود را مالک می‌دانند و ناظر قلمداد نمی‌کنند. به هر حال طبیعی است که مالک دوست دارد اعمال قدرت کند و مسائل را ذینفع خود می‌داند. به نظرم وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال باید ناظر و داور برای زیرمجموعه‌های خود باشند، اما در مورد موضوع  خصوصی سازی مقاومت می‌کنند و این مسئله دودش به چشم فوتبال کشورمان می‌رود. تا زمانی که  باشگاه‌ها خصوصی نشوند و زیر مجموعه‌های فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش باشند، همین مشکلات وجود دارد.  

او در پایان گفت: ما به سمت بورس حرکت می کنیم و اموال مولد و سهام هلدینگ خودمان را به باشگاه تراکتور واگذار کردیم. باشگاه تراکتور۶ ماه آینده وارد بورس می شود و اموال غیر مولد را به باشگاه ندادیم. امیدوارم دیگر باشگاه های فوتبال از تراکتور الگوبرداری کنند و به موفقیت برسند. 

* تکذیب ادعای تماس تلفنی عراقچی با دروازه‌بان تیم تراکتور سازی

در پی ادعای «زنوزی» مالک باشگاه تراکتور سازی تبریز مبنی بر تماس تلفنی «عباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه با «رشید مظاهری» دروازه‌بان آن باشگاه و تلاش برای انتقال او به یک تیم دیگر، عراقچی با اظهار تعجب از این اظهارات، هر گونه تماس خود با بازیکنان آن باشگاه و اصولا هر گونه دخالت در مسائل فی‌مابین باشگاه‌ها را به شدت تکذیب کرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۴۰ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
در این فوتبال کثیف را هر چه زودتر ببندید که همه برای منافع خودشان از هیچ حرف و حرکتی کوتاهی نمی کنند کجا رفت روحیه ورزشکاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
مافياي ثروت در مقابل مافياي قدرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
من استقلالی هستم و با ایشون در مورد مدیر استقلال موافقم ... نباید در سطح مدیر عامل نباید از این حرفهای سطح پایین زده شود و کری خوانی بوجود بیاید ... البته این به خاطر بابا مسعوده ...که کلا خودش آبکی مدیر انتخاب میکنه ... اما اینم بگم که کلا تیم تراکتور با تیم گوجه کارها هم بازی داشته باشه توهم توطئه داره و فکر میکنه همه تبانی میکنند تا این تیم ببازه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
استقلال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
زنده باشی حاجی. یک تنه در برابر مافیا ایستاده ای
Iran (Islamic Republic of)
محمد امین
۰۲:۰۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
گل گفتی زنوزی جان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۱ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
اینم مثل اربابش که دو ساله هیچکی نفهمید چظوری تلیاردر شد رو هوا ی چی میگه.خوبه امروز پرسپولیس با لک بست.کاش یکم از خاطرات زندانش که بعنوان بدهکار بانکی رفته بود هم میگفت تا چراغ راه امثال جوانان وطن بشه که ی شبه پولدار بشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
تاجی های کثیف اگه ارزه داشتید این کار را رو نمی‌کردید . ششتقلالی های کثیف و چرک
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۰۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
تاج جنسش طلاست اما پوکر نجسه برات متاسفم فرق بین طلا و مس رو نمیدونی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
بله این ششتقلالی ها بهشون امداد میرسه بعد میخوان چهار قهرمانی پرسپولیس رو کم رنگ کنن . بازی با سپاهان مشخص بود که داور رو خریدن برید خجالت بکشید بی لیاقت ها و شش تایی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
خدا به تو هم عقل بده با این حرف زدنت تکلیفت باخودتم مشخص نیست،نمیدونم والله با این مدل حرف زدن و مدیریت اینا چطوری انقدر پولدار میشن؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
تو یکی از تبانی حرف نزن دوتا تیم سر هم کردی هرجا هر کدوم به امتیاز بیشتر احتیاج دارن همونو برنده میکنه 12 امتیاز مفت رو هر طرف میخاد میچرخونه اومده واسه استقلال زبون میریزه
France
ناشناس
۲۲:۴۸ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
اقای زنوزی از حالا دنبال جور کردن بهانه باش مثل اراجیف گل محمدی در بازی های امسال پرسپولیس و تراکتور وسپاهان بیشترین سود رو از داوری بردند با همین زبان بازی ها نظر داوران رو به سمت خود معطوف می کنند
United States of America
ناشناس
۲۲:۰۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
زنوزی روی هوا حرف نمیزنه. احتمالا زنگ زده که میگه. امیدواریم فساد های پشت پرده از بین برن .
آخرین اخبار