شجاعان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

کوتاه شدن دست رسانه‌های فیک با شکل‌گیری شبکه ملی اطلاعات

رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک گفت: با شکل گیری شبکه ملی اطلاعات می‌توانیم در کوتاه شدن دست رسانه‌های فیک موفق‌تر عمل کنیم.

امیر شجاعان رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک، فناوری اطلاعات و آمار وزارت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات صورت گرفته برای توسعه شبکه ملى اطلاعات، گفت: اقدامات خوبى در این حوزه انجام شده است، اما هنوز از کیفیت لازم برخوردار نیست، چرا که این شبکه باید توسعه پیدا کند تا بتوانیم منویات مقام معظم رهبرى را آنطور که باید، عملیاتى کنیم.

او افزود: شبکه ملى اطلاعات راه اندازى شده است و ما اکنون بخشى از فعالیت‌های خود را در این محیط پیش می‌‌بریم، اما با توجه به توسعه فناورى اطلاعات باید بتوانیم در حوزه‌هاى مختلف سرعت توسعه  این شبکه را به حدى برسانیم که در زمان وقوع مشکلات در ارتباطات بین المللى به خوبى پاسخگو باشد.

شجاعان ادامه داد: حداکثر استفاده خود را از زیر ساخت‌هایى که براى فناورى اطلاعات پدید آمده و بحث مربوط به شبکه ملى اطلاعات می‌کنیم و میزبان تمامى‌ اطلاعات و پورتال‌های ما در داخل کشور است.

رئیس مرکز توسعه دولت الکترونیک در رابطه با استفاده حداکثرى از شبکه ملى اطلاعات، تصریح کرد: باید سامانه‌هاى زیادی توسعه یابد تا به شبکه ملى اطلاعات ارائه خدمت کند که ما هم به نوبه خود اقدامات لازم را آغاز کردیم؛ به طور مثال تقسیمات کشوری را روى شبکه ملى اطلاعات برده‌ایم و در حال ارائه خدمات هستیم، همچنین سایر مواردى که در حوزه هویت است را در مجموعه سازمان ثبت احوال و خدمات مربوط به شهرداری‌ها را در این حوزه‌ها توسعه می‌دهیم.

او افزود: امیدواریم به عنوان یکی از مجموعه‌هایی که در شکل گیری خدمات شبکه ملی اطلاعات تاثیر گذار است، نقش آفرینی خود را داشته باشیم.


بیشتر بخوانید


شجاعان تاثیر شبکه ملی اطلاعات در حذف فیک نیوز‌ها را راهکاری تاثیر گذار دانست و گفت: هنگامی که بدانیم مرکز نشر یک خبر از کجاست و مجموعه‌ای که این خبر را ایجاد کرده چه کسانی هستند، قطعا می‌توانیم در کوتاه شدن دست رسانه‌های فیک موفق باشیم، چرا که با شکل‌گیری شبکه ملی اطلاعات شناسایی منبع و مرجع آن مجموعه و خبر آسان‌تر است، علاوه بر این شکل‌گیری شبکه ملی اطلاعات موجب افزایش کیفیت و صحت اخبار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار