هشدار پلیس فتای کردستان از کلاهبرداری با فروش ارز دیجیتال

رئیس پلیس فتا کردستان در خصوص تهدیدات پیش روی فعالان و سرمایه‌گذاران در حوزه ارز دیجیتال هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سرهنگ مهدی دانش‌پور رئیس پلیس فتا استان کردستان با اشاره به تبلیغ فروش ارز‌های دیجیتال در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی گفت: متأسفانه مجرمان سایبری با تبلیغات اغواکننده و اینکه انتقال ارز‌های دیجیتال به خارج از مرز‌های هر کشوری به راحتی صورت گرفته و بهترین راه برای سرمایه‌گذاری در کشور‌های دیگر است شهروندان را فریب داده و از آن‌ها کلاهبرداری می‌کنند.

این مقام مسئول در خصوص ویژگی ارز‌های دیجیتال بیان کرد: نوسان بسیار زیاد و مشکلات قانونی، امنیت سرمایه‌گذار، دست‌کاری در خرید و فروش و همچنین افزایش کلاهبرداری اینترنتی و به خصوص احتمال لو رفتن رمز کیف پول ازجمله خطرات ارز‌های دیجیتال است.

او افزود: هدایت شهروندان به درگاه‌های فیشینگ بانکی برای خرید ارز دیجیتال یکی از شگرد‌های مجرمانه سایبری برای سرقت اطلاعات بانکی شهروندان است.

رئیس پلیس فتا استان کردستان ادامه داد: مجرمان سایبری از بی‌اطلاعی افراد بهره برده و با اخذ وجه از متقاضیان، به آن‌ها وعده ایجاد حساب ارز‌های دیجیتال را می‌دهند؛ درحالی‌که ارز‌های دیجیتال بانک نیست که نیاز به افتتاح حساب داشته باشد.

سرهنگ دانش‌پور تاکید کرد: خرید و فروش ارز دیجیتال و سرمایه‌گذاری در حوزه ارز‌های دیجیتال از شگرد‌های مجرمان سایبری است که با این شگرد و تبلیغات فراوان در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی حجم گسترده‌ای پول را به صورت مستقیم یا با سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان به سرقت برده‌اند.

او از شهروندان درخواست کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.