افزایش بی‌سابقه میزان بیکاری در ژاپن

در پی شیوع کرونا، میزان بیکاری در ژاپن به بالاترین حد خود در ۶ سال گذشته رسیده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری کیودو، طبق آمار‌های رسمی دولت ژاپن میزان بیکاری در این کشور، به دنبال شیوع ویروس کرونا به بالاترین میزان خود در ۶ سال گذشته رسیده است. همچنین به دنبال همه گیری کرونا دسترسی به شغل نیز برای مردم سخت‌تر شده است و بر اساس آخرین آمار‌های دولت ژاپن، این بدترین شرایط در ۶ سال گذشته بوده است.

طبق آمار‌های وزارت کشور ژاپن، نرخ بیکاری در این کشور در مدت سه ماه از ۲.۸ درصد به ۲.۹ درصد رسیده است. بر اساس این آمار‌ها، سهم مردان از افزایش میزان بیکاری ۳ درصد و سهم زنان ۲.۷ است.


بیشتر بخوانید


به نوشته وبگاه خبری کیودو، آمار‌ها تصویری تیره و تار از اقتصاد ژاپن را به نمایش می‌گذارند. از میان مشاغل، هتل‌ها و رستوران‌ها بیشترین آسیب را از همه گیری کرونا در ژاپن دیده اند. طبق آمار‌های دولت ژاپن، جذب نیروی کار برای مشاغل ۴۰ درصد کاهش داشته است.

همه‌گیری کرونا در ژاپن به ورشکستگی  ۴۰۰ شرکت ژاپنی منجر شده است که ۵۴ مورد از آن‌ها در زمینه صنعت رستوران داری فعال بودند. ۴۸ هتل و ۲۵ شرکت فعال در زمینه فروش پوشاک و ۲۵ شرکت مواد غذایی نیز نتوانستند پس از شیوع کرونا به فعالیت خود ادامه دهند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار