نذر خون در استان مرکزی ادامه دارد

مدیر کل انتقال خون استان مرکزی گفت: نذر خون تا اربعین حسینی ادامه دارد.

فاطمه سادات خانم مهدویانی مدیر کل انتقال خون استان مرکزی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: نذر خون که از روز‌های گذشته در استان مرکزی آغاز شده طی روز‌های آینده تا اربعین حسینی ادامه خواهد داشت.

مهدویانی افزود: در ایام تاسوعا و عاشورای امسال ۵۰۶ نفر به مراکز انتقال خون مراجعه و خون اهدا کردند که نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشت.

او ادامه داد: با آغاز شیوع ویروس کرونا شاهد کاهش ذخایر خونی در استان مرکزی بودیم که حضور مردم در ایام تاسوعا و عاشورا در مراکز انتقال خون باعث شد تا حدودی این کمبود ذخایر جبران شود.

مدیر کل انتقال خون استان مرکزی بیان کرد: مراکز انتقال خون ثابت در خیابان شهید شیرودی شهر اراک، خیابان شهید رجایی شهر ساوه و شهرستان‌های خمین، دلیجان و محلات پذیرای نوع دوستان است و داوطلبان در محدوده سنی ۱۸ تا ۶۵ سال با در دست داشتن کارت ملی و خوردن یک صبحانه مختصر می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

او ادامه داد: کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز اهدای خون رعایت می‌شود و کلیه مراکز اهدای خون در ضد عفونی کامل و روند انتقال خون با رعایت کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

مهدویانی با اشاره به نیاز به همه گروه‌های خونی تاکید کرد: با توجه به اینکه عمل‌های بیمارستانی بعد از اریبهشت ماه سرعت بیشتری گرفته نیاز به اهدای خون از سال گذشته بیشتر احساس می‌شود.

هرساله از ابتدای محرم پویش نذر اهدای خون از سوی سازمان انتقال خون کشور در سراسر کشور راه اندازی می‌شود تا اهداکنندگان با انگیزه‌های انسان دوستانه، معنوی و مذهبی هم به اهدای خون بپردازند و این نذر با استقبال خوبی روبه رو می‌شود.

بیماران کرونایی بهبود یافته هم می‌توانند برای اهدای پلاسمای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند تا در کمک به درمان بیماران کرونایی بستری مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.