مراجعه ۷۸۲ نفر به مرکز انتقال خون کرمانشاه

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه، از مراجعه ۷۸۲ نفر به مرکز انتقال خون کرمانشاه در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) برای ادای نذر خون خبر کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز کرمانشاه؛ پژمان صالحی‌فر مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه، از مراجعه ۷۸۲ نفر به مرکز انتقال خون کرمانشاه در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) برای ادای نذر خون خبر کرد و گفت : از این تعداد ۶۷۰ نفر خون خود را اهدا کردند.

او گفت : از این تعداد اهدا کننده ۸۹ درصد را آقایان و ۱۱ درصد را بانوان تشکیل دادند.

او با بیان اینکه پویش نذر خون از اول ماه محرم در استان آغاز شده و تا اربعین حسینی (ع) ادامه خواهد داشت، افزود: این پویش بهانه‌ای است تا عاشقان مکتب امام حسین (ع) با اهدا خون خود نجات بخش جان بیماران نیازمند به فرآورده‌های خونی باشند.

او ادامه داد: باتوجه به نیاز مستمر مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های خونی از هم استانی‌های واجد شرایط اهدای خون درخواست می‌شود تا در پویش نذر خون، مشارکت کنند.

مدیرکل انتقال خون کرمانشاه گفت: مرکز انتقال خون شهر کرمانشاه هر روز از ساعت هشت صبح تا ۱۹ به صورت یکسره آماده خونگیری از اهداکنندگان است.

صالحی‌فر، با بیان اینکه در مرکز انتقال خون شهر کرمانشاه اکنون ۱۴ تخت خون‌گیری و پنج تخت پلاکت وجود دارد، افزود: در پنج ماه سپری شده از سال جاری حدود ۱۸ هزار نفر از مردم استان کرمانشاه خون اهدا کردند و همچنین ۲۴۰ نفر از بهبودیافتگان کرونا اقدام به اهدای پلاسمای خون کردند.

او در مورد خونگیری در شهرستان‌های استان کرمانشاه گفت: باتوجه به اینکه مرکز خونگیری ثابت در شهرستان‌های استان وجود ندارد از این رو در قالب تیم‌های سیار اقدام به خونگیری می‌کنیم.

او نیاز به خون را مستمر و همیشگی دانست و ادامه داد: نیاز به خون تحت هیچ شرایطی کم نمی‌شود و در بحران‌ها بیشتر هم می‌شود و از این رو نمی‌توان اهدای خون را تعطیل کرد.

 او گفت: روند اهدای خون در مرکز انتقال خون کرمانشاه با رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی و بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود و مردم با خیالت راحت می‌توانند با حضور در این مرکز اقدام به اهدای خون خود کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.