آدام شیف در پی احضار مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا به کنگره است

به دنبال امتناع مدیر آژانس اطلاعات ملی آمریکا از ارائه گزارش درباره دخالت انتخاباتی، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس این کشور از احتمال احضار او برای شهادت خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «آدام شیف» رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان از احتمال احضار «جان راتکلیف» رئیس آژانس اطلاعات ملی این کشور برای شهادت درباره دخالت‌های انتخاباتی گفت.

این سخنان شیف پس از آن مطرح شد که روز گذشته راتکلیف از ارائه اسناد و شواهد درباره مداخلات انتخاباتی در انتخابات ماه نوامبر (آبان) سال جاری امتناع کرد.

شیف در این باره گفت: «نمی‌توانم دقیق بگویم که ما سرانجام چه تصمیمی خواهیم گرفت، این تصمیم را باید قبل از هر چیز با نانسی پلوسی [رئیس مجلس نمایندگان] در میان بگذاریم.»

او سپس به امتناع آژانس اطلاعات ملی در مورد ارائه آخرین جزئیات مداخله در انتخابات سال جاری اشاره کرد و گفت: «اطلاعاتی که در مورد دخالت‌ها در انتخابات ۲۰۲۰ جمع‌آوری می‌شود متعلق به عموم مردم آمریکا است، نه فقط به دونالد ترامپ.»

شیف در ادامه تاکید داشت: «هزینه گردآوری اطلاعات بدست آمده از مالیاتی تامین می‌شود که متعلق به مردم آمریکاست و به دونالد ترامپ و آژانس‌های اطلاعاتی مربوط نیست. آژانس‌ها تنها نگهبان این اطلاعات هستند.»

روز گذشته اخبار حاکی از آن بود که دونالد ترامپ دستور توقف ارائه گزارش امنیتی درباره انتخابات ریاست جمهوری به کنگره را صادر کرده است. «جان راتکلیف» با اعلام این خبر، تاکید کرد به دلیل نبود اعتماد به قانونگذاران آمریکایی و احتمال درز اطلاعات محرمانه ارائه گزارش‌های امنیتی درباره انتخابات به کنگره متوقف می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا قرار است در سوم ماه نوامبر (۱۳ آبان ماه) برگزار شود. جو بایدن، رقیب دموکرات ترامپ در این انتخابات براساس نظرسنجی‌ها از اقبال بیشتری در میان مردم آمریکا برخوردار است. با این حال، ترامپ در سال ۲۰۱۶ اگرچه در نظرسنجی‌ها از «هیلاری کلینتون» رقیب دموکراتش، عقب بود، توانست در نهایت پیروز انتخابات شود.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار