لغو پرتاب ماهواره جاسوسی آمریکا اندکی پیش از زمان تعیین شده

پرتاب ماهواره جاسوسی ناسا ۳ ثانیه پیش از زمان اعلام شده به دلیل احتراق موتور لغو شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، پرتاب ماهواره جاسوسی آمریکا با نام «دلتا ۴» اندکی پیش از موعد مقرر با شکست مواجه شد و پرتاب آن حداقل تا هفته آینده به تعویق افتاد.

بر این اساس،  تنها ۳ ثانیه قبل از فرستادن ماهواره «ان رول-۴۴» از ایستگاه نیروی هوایی «کیپ کاناورال»  لغو شد.

اتحادیه پرتاب یونایتد که کار ساخت حامل ماهواره دلتا-۴ را برعهده داشته است، علت به تعویق افتادن این پرتاب را آتش‌سوزی در موتور سه هسته‌ای این موشک عنوان کرد. این اتحادیه تاکید کرد ماهواره دلتا-۴ متوجه آسیبی نشده و هنوز در سکوی پرتاب مانده است.

در همین راستا دو شرکت «بوئینگ» و «لاکهید مارتین» نیز بیانیه‌ای منتشر کرده و اعلام کردند: تیم مربوطه در حال بررسی تمام داده‌ها است. برآورد می شود حداقل یک هفته زمان برای بازیابی قبل از تلاش مجدد برای پرتاب لازم است. 

«توری برونو» رئیس اتحادیه پرتاب یونایتد، در پیامی توئیتری نوشت: «ماهواره سنگین دلتا-۴ در شرایطی مطلوب قرار دارد. مشکل عدم پرتاب ناشی از احتراق بود که به نظر می‌رسد دلیل آن نیز نقص سیستم‌های زمینی باشد.»

گفتنی است «ماهواره ان رول-۴۴» در «دلتای سنگین-۴» محموله‌ای طبقه بندی شده برای دفتر ملی شناسایی است که نظارت بر عملیات ماهواره‌ای جاسوسی آمریکا را بر عهده دارد؛ البته هدف و طراحی این ماهواره همچنان ناشناخته است.

موشک «دلتای سنگین-۴» قدرتمندترین ماهواره‌بر اتحادیه پرتاب یونایتد است. این موشک می‌تواند بار با وزن ۲۹ تن را تا مدار پائینی زمین و ماهواره‌هایی تا حدود ۱۴ تن را در مدار بالایی زمین حمل کند.

این دومین بار است که پرتاب موشک ماهواره‌بر دلتا لغو می‌شود. هفته گذشته پنج‌شنبه ۲۷ اوت (۶ شهریور) نیز پرتاب نخست این ماهواره به دلیل خرابی در تجهیزات زمینی لغو شده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار